نوشته شده توسط : كريم شريفي

یارانه فروردین ماه 98 کی واریز می شود؟

ستاره: پرداخت یارانه‌ها در اولین ماه سال نود و هشت، همچنان بر روال گذشته است.

نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه فروردین ۹۸) ساعت ۲۴:۰۰ دوشنبه ۲۶ فروردین، به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز خواهد شد. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه فروردین همانند نوبت‌های گذشته ۴۵۵,۰۰۰ ریال است و تا به حال هیچ خبر موثقی در مورد افزایش مبلغ یارانه در سال جدید اعلام نشده است.
افزون بر یارانه‌ها، افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز هفته آینده واریز می‌شود که بلافاصله امکان برداشت آن وجود دارد.

تاریخ برداشت یارانه نقدی فروردین 98
طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها، یارانه نقدی فروردین ماه ۹۸ از بامداد روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ قابل برداشت خواهد بود.

چه کسانی از لیست یارانه حذف می‌شوند؟

هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است در طی حدود این هشت سال تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت کرده است.

همچنین موضوع حذف یارانه دهک‌های پر درآمد جامعه با توجه به کسری بودجه بخش هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های اخیر چندین بار از سوی دولت مطرح شده، ولی به علت نبود بانک اطلاعاتی کامل برای شناسایی افراد با درآمد بالا دولت و مجلس، نتوانسته اند اقدام موثری در این زمینه انجام دهند و در هر نوبت این امر به تعویق افتاده است، ولی در پایان سال گذشته مجلس خبر از حذف یارانه افراد با درآمد بیش از ۵ میلیون تومان در ماه داده است و مشخص نیست مطرح شدن این موضوع با وجود نبود اطلاعات دقیق از حساب افراد قرار است چگونه انجام شود.

در این رابطه رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر در سال ۱۳۹۸، گفت: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است شناسایی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند جزو ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آن‌ها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، باید منتظر بود و دید حذف دهک‌های بالای جامعه در سال جدید چه زمانی اجرایی می‌شود و با توجه به ویژگی‌های مطرح شده برای خارج کرن افراد از لیست هدفمندی یارانه‌ها چه تعداد از میزان یارانه بگیران کاسته و چه مبلغی به سبد اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت افزوده خواهد شد.

یارانه چیست؟
یارانه شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود؛ یا به عبارت دیگر اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه. از آذر ماه سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به اقشار مختلف مردم ایران پرداخت می‌شود. در سال‌های اخیر و با وقوع دو شوک اقتصادی و پولی به ایران همچنان مبلغ یارانه نقدی به ازای هر نفر، همان عدد قبلی بوده که جای بحث بسیار دارد.

پیگیری قطع یارانه چگونه است؟
یارانه بگیرانی که به هر دلیل یارانه شان قطع شده است باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده مراجعه کنند. در این باره وزارت رفاه اعلام کرده است سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دائمی شد و شهروندانی که یارانه آن‌ها قطع شود می‌توانند به مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه به سامانه ثبت و رسیدگی به درخواست‌ها مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیر نیازمند به اطلاع می‌رساند، بدلیل اینکه برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه ۱۰ نشده اند، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می‌گردد، هموطنانی که یارانه آن‌ها قطع شده است تا مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه ۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آن‌ها در ماه‌های آتی هم قطع شود می‌توانند به مدت ۲ ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه ۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملاً غیر حضوری صورت خواهد گرفت.



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 

پیش بینی می‌شود نود و هفتمین
مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه اسفند ۱۳۹۷)
ساعت ۲۴:۰۰ چهارشنبه ۲۲ اسفند به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شود
 و یارانه نقدی اسفند ۹۷ از بامداد روز پنجشنبه 1397 /12/23قابل برداشت باشد.
مبلغ یارانه این ماه نیز همانند ماه‌ها و سال‌های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می‌باشد.
پیش بینی می‌شود مبلغ یارانه نقدی برای سال آینده اندکی افزایش یابد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان یارانه نقدی از زمان اجرای این قانون افزایش نیافته است، گفت: قطعا نمایندگان پیشنهاد طرح افزایش میزان یارانه نقدی در بودجه سال ۹۸ را مطرح می‌کنند.


:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

یارانه بهمن ماه ۹۷ کی واریز می شود؟

نود و ششمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه بهمن ۱۳۹۷) ساعت ۲۴:۰۰ جمعه ۲۶ بهمن به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: “یارانه نقدی بهمن ۹۷ از بامداد روز شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ قابل برداشت خواهد بود.

امسال در صورت پرداخت یارانه بهمن ماه ، یازدهمین یارانه پرداختی سال ۹۷ خواهد بود و ۱ ماه دیگر باقی خواهد ماند.

مبلغ یارانه بهمن نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می باشد.

تا پایان مرحله ۹۶ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۴۳,۶۸۰,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).

 



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

خبر جدید (۹۶/۱۱/۱۲)مشمولان سهام عدالت کِی و چقدر سود می گیرند؟

از امروز آن دسته از مشمولان سهام عدالت که شماره شِبایشان در سامانه سهام عدالت ثبت و تایید شده، بسته به اینکه در مرحله اول چقدر سود دریافت کرده اند، حداکثر تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. افرادی که تا کنون شماره شِبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده اند باید با مراجعه به سایت www.samanese.ir شماره حساب خود را اعلام کنند.

چند هفته‌ پیش مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولان این سهام آغاز شد. در مرحله اول پرداخت، هر یک از مشمولان حدود یک سوم سودِ مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت کردند. قرار بر این بود که اگر شرکت‌هایِ سهام‌ عدالتی، سود خود را زودتر به سازمان خصوصی سازی دادند، این سازمان آن مبالغ را بین سهامداران توزیع کند.

آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سهامدارانی که از محل آورده نقدی، تخفیف و سود سهام در طیِ ۱۰ سال گذشته، در مجموع به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند برای سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. این افراد در مرحله اول ۵۰ هزار تومان به حسابشان واریز شد. قرار بر این است که امروز ۱۰۰ هزار تومان باقی‌ مانده از این مبلغ به حساب همه مشمولان سهام عدالت ارزش سهامشان به یک میلیون تومان می‌رسید، واریز شود. البته سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز همه شرکت ها سودشان را پرداخت نکرده اند در ابتدا به ۱۶ گروه که جزو دهک های پایین درآمدی هستند، این سود پرداخت می شود و به چهار گروه باقی مانده تا پایان اسفند ماه سود تخصیص پیدا می کند.

این چهار گروه شامل کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان که از سال ۹۲ ثبت‌نام کرده‌اند، روستاییان و عشایر، مددجویان کمیته‌ امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند، ولی در حال‌ حاضر وضع مالی آنها بهتر شده است و دیگر مددجو نیستند، می باشند. این افراد تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۶ سهام عدالت را خواهند گرفت.

کسانی که کمتر از یک میلیون تومان سهام دارند، به اندازه پانزده صدم از مبلغ ارزش سهام‌شان سود خواهند گرفت. مبلغی که از امروز به عنوان سود سهام عدالت به مشمولان واریز می‌شود، تکمیل سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ است.

کسانی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت وارد نکرده‌اند می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی نسبت به درست بودن شماره شبا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان واریز و برداشت یارانه نقدی دی ماه 97 اعلام شد!.

جزئیات یارانه نقدی دی 97

میزان: نود و پنجمین مرحله پرداخت یارانه نقدی بامداد روز پنجشنبه 27 دی ماه 1397 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.یارانه نقدی آذر 97

 

گفتنی است یارانه دی ماه 1397 مانند ماههای گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان می باشد که به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان واریز و برداشت یارانه نقدی آذر ماه 97 اعلام شد!.

 

جزئیات یارانه نقدی آذر 97

میزان: نود و چهارمین مرحله پرداخت یارانه نقدی بامداد روز دوشنبه 26 آذر ماه 1397 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.یارانه نقدی آذر 97

گفتنی است یارانه آذر ماه 1397 مانند ماههای گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان می باشد که به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 

 

 

 

لینک دانلود

 

برای دریافت نرم افزار واقعاً پر کاربرد دولت همراه، با گوشی خود QR تصویر را اسکن کنید

 

اطلاعیه مهم در خصوص شرایط و زمان بندی ثبت نام کارت سوخت بانکی ادامه خبر

در خصوص زمان بندی و شرایط ثبت نام کارت سوخت بانکی اطلاعیه مهمی صادر گردیده است که به شرح زیر است:

اطلاعیه مهم در خصوص ثبت نام کارت سوخت ادامه خبر

بازدید کننده گرامی، نسخه جدید اپلیکیشن دولت همراه که ثبت نام کارت سوخت در آن امکان پذیر می باشد از صبح روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) در این پرتال و منابع دیگر از جمله ایران اپس، کافه بازار و اپ استور قرار خواهد گرفت.

سند اقتصاد دیجیتال در دست تدوین است ادامه خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سند در دست تدوین اقتصاد دیجیتال در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این سند به نظامنامه و میثاقنامه ای برای همه تبدیل می شود.

 

 

######################################


 

 

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی:

1 - شماره تلفن همراه به نام مالك وسيله نقليه
2 - كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كد ملی و تاریخ تولد ساير اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودكار نمايش داده می‌شود)
3 - اطلاعات شناسايی وسيله نقليه (شماره هشت رقمی مندرج در ذيل باركد پستی پشت كارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN
4 - انتخاب يكی از شماره‌های كارت بانكی متقاضی كه به صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات اين بخش به نمايش در می‌آيد.
5 - پس از ورود اطلاعات ، پيامی مبنی بر تاييد عمليات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسيد كه تنها به منزله پايان مراحل ثبت نام خواهد بود.
6 - زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: ترفتدهاي Android , ,
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 صفحه اول روزنامه ها

همانطور که حتما از طریق تلویزیون با خبر شدید ،از مورخ 5 تا 24 آذر سال جاری مهلت دریافت کارت سوخت را دارید بنابراین در ادامه به شرح مراحل درخواست کارت سوخت می پردازیم.

ببینید »»» مهلت گرفتن کارت سوخت بنزین تا 24 آذر

گرفتن کارت سوخت ماشین به همراه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

گرفتن کارت سوخت ماشین به همراه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

گرفتن کارت سوخت ماشین به همراه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

به گزارش تسنیم ؛ طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ، افرادی که کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت خود را گم کرده اند می توانند با یکی از روش های زیر درخواست خود را جهت دریافت کارت سوخت ثبت کنند؛

دقت داشته باشید که اگر در سامانه هوشمند ، کارت سوخت فعال خودرو و موتور سیکلت دارید در صورت ثبت تقاضای کارت المثنی ، کارت اولی باطل خواهد شد لذا افرادی که فاقد کارت سوخت هستند صرفا برای ثبت نام مراجعه نمایند.

ببینید »»» تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت بنزین

روش اول : از روز شنبه 3 آذر ماه 97 افرادی که فاقد کارت سوخت برای خودرو یا موتور سیکلت هستند می توانند از طریق دفاتر پلیس + 10 با ارائه مدارک لازم که قبل هم اشاره شد اقدام نمایند. خودروهای عمومی دولتی اعم از خودروهای سواری یا وانت و موتور سیکلت و ماشین های قولنامه ای طبق معمول گذشته می توانند برای ثبت نام کارت سوخت المثنی به پلیس + 10 مراجعه نمایند.

خودروهای نو شماره کارت سوخت دارند فقط کافی است مالک ماشین برای گرفتن کارت سوخت به دفاتر پست مراجعه نماید.

روش دوم : به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir مراجعه نموده و به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات بروید. البته ثبت اطلاعات در این سامانه از 5 آذر ماه به طور رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

روش سوم : اپلیکیشن خدمات دولت همراه را دانلود و نصب کرده و به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی بروید. این روش هم از 5 آذر ماه قابل انجام است. بنابراین ابتداء اپلیکیشن خدمات دولت همراه را از لینک های زیر دانلود کنید؛

دانلود اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای اندروید

دانلود اپلیکیشن خدمات دولت همراه از بازار

دانلود اپلیکیشن خدمات دولت همراه از ایران اپس

دانلود اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای برای آیفون

دانلود اپلیکیشن خدمات دولت همراه اپ استور ایرانی

براساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه به سامانه خدمات دولت همراه مراجعه نمایید؛

گرفتن کارت سوخت ماشین به همراه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

گرفتن کارت سوخت ماشین به همراه ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

ببینید »»» درخواست کارت سوخت جدید بنزین

مشخصات لازم برای ثبت نام کارت سوخت المثنی

  • داشتن شماره تلفن همراه به نام صاحب وسیله نقلیه
  • کد ملی و تاریخ تولد مالک
  • اطلاعاتی مانند شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو یا شماره VIN
  • شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب
  • بعد از وارد کردن اطلاعات پیامی مبنی بر تایید فرایند ثبت نام متقاضی به اطلاع او خواهد رسید.

نکته ها:

  • نحوه ی فعالسازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.
  • اگر چند وسیله نقلیه دارید که فاقد کارت سوخت هستند باید برای هر کدام ثبت نام را با یک کارت بانکی دیگر انجام دهید.
  • در صورت مشکل با شماره 09627 تماس بگیرید.
  • اگر رمز کارت سوخت را فراموش کرده اید امکان بازیابی رمز کارت سوخت فراهم شده لذا نیازی به ثبت نام ندارید.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان واریز و برداشت یارانه نقدی آبان ماه 97

یارانه نقدی آبان 97 ساعت 24 پایان روز شنبه ( بیست و ششم آبان ) 97 به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

مبلغ یارانه نقدی آبان ماه 1397 هم به ماننده نود و دو مرحله قبلی به ازای هر نفر مبلغ 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان واریز و برداشت یارانه مهر ماه ۹۷ اعلام شد

یارانه مهر ماه ۹۷ کی واریز می شود؟

نود و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه مهر ۱۳۹۷) ساعت ۲۴:۰۰ پنج شنبه ۲۶ مهر به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: “یارانه نقدی مهر ۹۷ از بامداد روز جمعه ۱۳۹۷/۷/۲۷ قابل برداشت خواهد بود.

امسال در صورت پرداخت یارانه مهر ماه ، هفتمین یارانه پرداختی سال ۹۷ خواهد بود و ۵ ماه دیگر باقی خواهد ماند.

مبلغ یارانه مهر نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می باشد.

تا پایان مرحله ۹۲ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۴۱,۸۶۰,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).



:: موضوعات مرتبط: زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()