فایل فلش مخصوص تلویزونهای اسمارت با شمارهای پارت نامبر tp.hv.553.pc821 نرم افزار با ظاهر لوگوی استارست می باشد

فایل فلش مخصوص تلویزیونهای اسمارت سازکار با پنلهای 43 تا 75 اینچ

نام نرم افزار: allupgrade_v553_sos

68750 تومان

عسل وحشی تهیه شده از بیشها و باغات اطراف دزفول استان خوزستان

مقدار موجودی 12/6 کیلو دوازده کیلو و ششصد کرم با شاخه محاسبه شده و بدون احتساب ظرف عسل

البته همان طور که میبینید شاخه ها تا حد امکان برداشته شده

و مقدار خیلی کمی که واقعا شاخه های مانده به آسانی قابل حذف و یا بررداشتن نیست

قیمت هر کیلو عسل 800 وتمان هست

  کدمحصول:534068

مقدار کل12کیلو

800000 تومان

دُهن الحنظل الاصلی (روغن هندوانه ابوجهل اصلی)

این محصول توسط عطار پیشکسوت تایید شده است

خرید و فروش روغن های گیاهی

به صورت 500 % ارگانیک و بهداشتی به همراه برگه آنالیز عرضه می گردد...

  کدمحصول:534062

مقدار کل18عدد

2200 تومان


نوشته شده توسط : كريم شريفي

رفع بخار شیشه خودرو با راهکاری ساده و سریع و آسان!

رفع بخار شیشه خودرو با راهکاری ساده و سریع و آسان!

رفع بخار شیشه خودرو با راهکاری ساده و سریع امکان پذیر خواهد بود اگر چه شاید از نظر برخی پاسخ به این سوال بسیار ساده است و اولین راه حل هم همان استفاده از یک پارچه خشک است اما باید گفت روش بهتر و کارآمد تری هم وجود دارد.

همانطور که می دانید رانندگی با شیشه بخار گرفته کار بسیار خطرناکی است. اگر در اتومبیل خود تنها باشید و شیشه خودرو شما بخار گرفته باشد پاک کردن شیشه هم موجب پرت شدن حواس شما از رانندگی شده و ممکن است باعث بروز تصادف شود . البته پاک کردن شیشه با پارچه خشک هم چندان تاثیری ندارد چون خیلی زود دوباره بخار روی شیشه ها آمده و دید را مختل می کند.

چگونه می توانید بخار شیشه خودرو را بصورت سریع رفع کنید

بهترین و ساده ترین روش برای رفع بخار شیشه خودرو این است که یکی از شیشه‌ ها را پایین بکشید. در این صورت هوای خشک از بیرون وارد خودرو شما شده و سپس گرم می شود، حالا می تواند بصورت کامل رطوبت داخل را به خود جذب کند. تنها کافیست شیشه خودرو را به اندازه بسیار کمی پایین بیاورید.

اما روش مناسب دیگر هم خاموش کردن سیستم گردش هوای داخلی اتومبیل است. اگر شیشه خودرو بخار کرده به این معناست که هوای خارج خودرو بسیار سرد است و بخار آب زیادی ندارد. به همین دلیل اگر سیستم گردش هوای داخلی را خاموش کنید هوای بیشتری از خارج به داخل خواهد آمد تا در رفع بخار شیشه خودروتان به شما کمک کند.

چگونه می توانید بخار شیشه خودرو را بصورت سریع رفع کنید

روشن کردن سیستم تهویه هوای خودرو هم راه بسیار موثری برای رفع بخار شیشه خودرو است. تهویه هوا باعث می شود که هوای داخل خودرو زودتر خشک شده و بخار ها از روی شیشه ها زدوده شوند.

چگونه می توانید بخار شیشه خودرو را بصورت سریع رفع کنید

روش دیگر این است که بخاری اتومبیل را روشن کنید.  میزان درجه آن را در زیاد ترین حالت خود قرار دهید. هوای گرمی که از خروجی بخاری خارج می شود آب و رطوبت زیادی را به خود جذب می کند که خیلی زود می توانید اثر آن را روی شیشه اتومبیل خود مشاهده کنید.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان واریز یارانه دی ماه 95

هفتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 فردا شب 26 دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

 

 به گزارش میزان، مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه های گذشته 45 هزار و 500 تومان است.

 

زمان پرداخت هفتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی دی ماه ، بامداد روز دوشنبه 27 دی ماه خواهد بود.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده، بیش از 74 میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کنند.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

ادعای عجیب حسام نواب صفوی: شبکه فارسی وان را من بستم! +عکس

به گزارش پرداد به نقل از خبرگزاری صبا: حسام نواب صفوی در مطلبی عجیب ادعا کرده است که او باعث تعطیلی و بسته شدن شبکه فارسی وان شده است و این ادعای وی با واکنش های متفاوتی از سوی طرفدارانش روبرو شده است.
«حسام نواب صفوی» بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در اینستاگرام خود ادعا کرده است که شبکه فارسی وان را او تعطیل کرده است.
حسام نواب صفوی در اینستاگرام خود نوشته است:
«وقتی شبكه فارسی ١ اقدام به سريالهاي غير اخلاقي كرد متاسافانه طلاق هايی موسوم به طلاق های فارسی ١ شكل گرفت و بنيان خانواده خيلی از خانواده های ايران مورد هدف قرار گرفته شد و از هم پاشيده شد بعد از آن در نهايت رذالت، هويت ايرانی مورد تمسخر قرار گرفت.
سكوت به منزله خيانت بود طوماری بسياری از مردم ايران، نشان از جريحه دار شدن احساسات و غيرت ايرانی بود. با طرح شكايت توسط اينجانب و رسيدگی پر قدرت قوه قضاييه شبكه منحط و غير اخلاقی فارسی ١ بسته شد.
اين نكته را متذكر می شوم شكايت ملت ايران عليه اين شبكه بود نه شخص. كه افتخار وكالت اين پرونده به عهده بنده بود و در آخر متذكر می شوم با اتحادی كه بين وكلا در اكثر كشورها ايجاد كردم هر شخص و هر شبكه ای كه بخواهد تمدن و فرهنگ چند هزار ساله ايران را به سخره بكشد در هر نقطه ای از دنيا آنها را تعقيب خواهيم كرد.
سپاس بيكران از مردم كشور ايران و قوه قضاييه كشور دارم كه پشتيبان من بودند. متلاشی شدن اين شبكه ضد ايرانی را به تمام مردم ايران تبريك ميگويم. سيد حسام نواب صفوی وكيل پايه يك دادگستری دي ماه يكهزار و سيصد و نود پنج . تهران»



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

سالروز وفات حضرت معصومه(س)

ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت. 

در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهديد مأمون عباسى سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اين كه كسى از بستگان و اهل بيت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند. 

يك سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق ديدار برادر و اداي رسالت زينبي و پيام ولايت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد. 

اين جا بود كه آن حضرت نيز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زينب(س) پيام مظلوميت و غربت برادر گراميشان را به مردم مؤمن و مسلمان مى رساندند و مخالفت خود و اهلبيت (ع) را با حكومت حيله گر بنى عباس اظهار مى كرد. بدين جهت تا كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد عده اى از مخالفان اهلبيت كه از پشتيبانى مأموران حكومت برخوردار بودند،سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند، در نتيجه تقريباً همه مردان كاروان به شهادت رسيدند، حتى بنابر نقلى حضرت(س) معصومه را نيز مسموم كردند. 

به هر حال ، يا بر اثر اندوه و غم زياد از اين ماتم و يا بر اثر مسموميت از زهر جفا، حضرت فاطمه معصومه (س)بيمار شدند و چون ديگر امكان ادامه راه به طرف خراسان نبود قصد شهر قم را نمود. پرسيد: از اين شهر«ساوه» تا «قم» چند فرسنگ است؟ آن چه بود جواب دادند، فرمود: مرا به شهر قم ببريد، زيرا از پدرم شنيدم كه مى فرمود: شهر قم مركز شيعيان ما است.

بزرگان شهر قم وقتى از اين خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند; و در حالى كه «موسى بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعرى» زمام ناقه آن حضرت را به دوش مى كشيد و عده فراوانى از مردم پياده و سواره گرداگرد كجاوه حضرت در حركت بودند، حدوداً در روز ٢٣ ربيع الاول سال ٢٠١ هجرى قمرى حضرت وارد شهر مقدس قم شدند. سپس در محلى كه امروز «ميدان مير» ناميده مى شود شتر آن حضرت در جلو در منزل «موسى بن خزرج» زانو زد و افتخار ميزبانى حضرت نصيب او شد. 

آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در اين شهر زندگى كرد و در اين مدت مشغول عبادت و راز و نياز با پروردگار متعال بود. محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستيه به نام «بيت النور» هم اكنون محل زيارت ارادتمندان آن حضرت است. 

سرانجام در روز دهم ربيع الثانى و «بنا بر قولى دوازدهم ربع الثانى» سال ٢٠١ هجرى پيش از آن كه ديدگان مباركش به ديدار برادر روشن شود، در ديار غربت و با اندوه فراوان ديده از جهان فروبست و شيعيان را در ماتم خود به سوگ نشاند .مردم قم با تجليل فراوان پيكر پاكش را به سوى محل فعلى كه در آن روز بيرون شهر و به نام «باغ بابلان» معروف بود تشييع نمودند. همين كه قبر مهيا شد دراين كه چه كسى بدن مطهر آن حضرت را داخل قبر قرار دهد دچار مشكل شدند، كه ناگاه دو تن سواره كه نقاب به صورت داشتند از جانب قبله پيدا شدند و به سرعت نزديك آمدند و پس از خواندن نماز يكى از آن دو وارد قبر شد و ديگرى جسد پاك و مطهر آن حضرت را برداشت و به دست او داد تا در دل خاك نهان سازد. 

آن دو نفر پس از پايان مراسم بدون آن كه با كسى سخن بگويند بر اسب هاى خود سوار و از محل دور شدند.بنا به گفته بعضي از علما به نظر مى رسد كه آن دو بزرگوار، دو حجت پروردگار: حضرت رضا (ع) و امام جواد (ع) باشند چرا كه معمولاً مراسم دفن بزرگان دين با حضور اوليا الهي انجام شده است. 

پس از دفن حضرت معصومه(س) موسى بن خزرج سايبانى از بوريا بر فراز قبر شريفش قرار داد تا اين كه حضرت زينب فرزند امام جواد(ع) به سال ٢٥٦ هجرى قمرى اولين گنبد را بر فراز قبر شريف عمه بزرگوارش بنا كرد و بدين سان تربت پاك آن بانوى بزرگوار اسلام قبله گاه قلوب ارادتمندان به اهلبيت (ع). و دارالشفاي دلسوختگان عاشق ولايت وامامت شد."آفتاب" سالروز وفات آن حضرت را به تمام عاشقان حضرتش تسلیت می گوید.

احادیثی پیرامون حضرت معصومه(س)
قال الصادق عليه السلام:
ان للّه حرماً و هو مكه ألا انَّ لرسول اللّه حرماً و هو المدينة ألا وان لاميرالمؤمنين عليه السلام حرماً و هو الكوفه الا و انَّ قم الكوفة الضغيرة ألا ان للجنة ثمانيه ابواب ثلاثه منها الى قم تقبض فيها اموأة من ولدى اسمها فاطمه بنت موسى عليهاالسلام و تدخل بشفاعتها شيعتى الجنة با جمعهم

خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند.


عن سعد عن الرضا(ع) قال:
يا سعد من زارها فله الجنة
ثواب الأعمال و عيون اخبار الرضا(ع): عن سعد بن سعد قال: سالت اباالحسن الرضا(ع) عن فاطمه بنت موسى بن جعفر (ع) فقال:
من زارها فله الجنة
امام رضا (ع) فرمود- كسى كه حضرت فاطمه معصومه را زيارت كند پاداش او بهشت است . 

كامل الزيارة:عن ابن الرضا عليهماالسلام قال:
من زار قبر عمتى بقم فله الجنة
امام جواد - كسى كه عمه ام را در قم زيارت كند پاداش او بهشت است . 

امام صادق (ع):
من زارها عارفاً بحقّها فله الجنة (بحار ج ٤٨ صفحه ٣٠٧)
امام صادق (ع) كسى كه آن حضرت را زيارت كند در حالى كه آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد بهشت پاداش اوست . 

امام صادق (ع):
«الّا انَّ حرمى و حرم ولدى بعدى قم» (بحار ج ٦٠ صفحه ٢١٦ )
امام صادق (ع) - آگاه باشيد كه حرم و حرم فرزندان بعد از من قم است

جايگاه حضرت معصومه(س)
لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود:آن حضرت در روايتى فرمود:
«مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى.» (ناسخ التواريخ، ج ٣، ص ٦٨، به نقل از كريمه اهل بيت، ص ٣٢)

«هركس معصومه را در قم زيارت كند،مانند كسى است كه مرا زيارت كرده است.»
اين لقب، كه از سوى امام معصوم به اين بانوى بزرگوار داده شده، گوياى جايگاه والاى ايشان است.

امام رضا(ع) در روايتى ديگر مى فرمايد:
هركس نتواند به زيارت من بيايد، برادرم را در رى يا خواهرم را در «قم» زيارت كند كه ثواب زيارت مرا در مى يابد. (زبدة التصانيف، ج ٦، ص ١٥٩، به نقل از كريمه اهل بيت، ص ٣ .)


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , SMSمخصوص شهادت ائمّه , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

علت فوت هاشمی رفسنجانی

تاریخ درج : 1395/10/19

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر سکته قلبی در سن 83 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش تابناک به نقل از پرداد ، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام غروب امروز به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود و مورد رسیدگی قرار گرفت امادر آخر پزشکان معالج نسبت به بهبود و احیای ایشان قطع امید کردند. در نهایت دقایقی پیش رسماً اعلام شد گه این چهره برجسته تاریخ جمهوری اسلامی ایران، در سن 83 سالگی به ملکوت اعلی پیوست

هاشمی‌رفسنجانی بدرود حیات گفت

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ۱۳۱۳ (برابر با ۴ اوت ۱۹۳۴) در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از ۹ فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌بی‌بی صفریان است. پدرش با اندکی تحصیلات حوزوی از باغ‌داران و تاجران پسته بهرمان از توابع بخش نوق رفسنجان بود.

در ۵ سالگی تحصیل را از مکتبخانه‌ای در نوق آغاز نمود. در سن ۱۴ سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت. اساتید وی در حوزه علمیه قم سید حسین طباطبایی بروجردی، روح‌الله خمینی، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سید محمدکاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب‌الدین نجفی مرعشی، محمدحسین طباطبائی و حسین‌علی منتظری بوده‌اند. در آنجا تحت اثر تعلیمات امام خمینی به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت محمدرضا پهلوی و انقلاب سفید او پرداخت.

با تبعید روح‌الله خمینی، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی خمینی در داخل کشور پررنگ‌تر شد. با وجود نگرش ضد غربی انقلابیون، او سفرهای زیادی از ژاپن در شرق تا ۲۰ ایالت از ایالات متحده در غرب نمود. در سال ۱۳۳۷ با عفت مرعشی که دختری از خانواده روحانی و از نوادگان سید محمد کاظم طباطبایی یزدی است ازدواج نمود.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش به دیار باقی شتافت.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، که امروز به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضایعه درگذشت این یار دیرین امام (ره) را به رهبر انقلاب، خانواده آن مرحوم و عموم مردم تسلیت می‌گوید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیار باقی شتافت.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 روش ها ی موثر برای سفت کردن باسن

همه‌ی خانم‌ها می‌خواهند باسنی سفت و خوش فرم داشته باشند. اگر چه این کار به راحتی پیدا کردن یک تمرین خاص نیست، اما تمریناتی هست که می‌توانید با انجام آنها به سمت داشتن باسنی سفت و خوش فرم پیش بروید. در این مطلب با این تمرینات آشنا خواهید شد. احتمالا سال‌ها است که تمرینات خاصی را انجام داده‌اید، اما حالا به دنبال تمرینی متفاوت می گردید. ما این ۳ تمرین را پیشنهاد می‌دهیم، راه‌هایی عالی برای شروع سفت کردن باسن و سرعت دادن به پیشرفتتان به سمت باسنی خوش فرم.
۱- از اسکات سنگین نترسید
خانم ها از اسکات می ترسند چون فکر می کنند این تمرین پاهایشان را حجیم و بزرگ می کند. اما من شدیدا بر این باورم که شما واقعا احتیاج دارید تا بر روی عضلاتتان فشار بیشتری از حالت عادی بیاورید تا اینکه در پاها و باسنتان تغییری مشاهده کنید. اسکات سنگین و یا پرس پا یک روش خوب برای وارد آوردن این فشار می باشد.
۲- بالا رفتن جنبشی
نزدیک خانه‌ی ما تعداد زیادی پارک وجود دارد. معمولا در آن‌ها می‌دوم و سعی می‌کنم جاهایی برای بالا رفتن پیدا کنم. مثلا در هر پارکی، حداقل چند تا نیمکت و تعدادی میز وجود دارد. بعضی از آنها هم دو سطحی‌اند. ممکن است در حین دویدن لبه‌ی جوی آب، پل، پله و چیزهای دیگری هم پیدا کنید.دور پارک بدوید و هر سطحی که پیدا کردید، چند بار بر روی آن بالا و پایین بروید. به این شکل که یک پایتان را بر روی سطح مورد نظر گذاشته، با یک فشار بدنتان را بالا بکشید و پای دیگر را همانند پای قبلی بالا بکشید.
۳- دویدن در سر بالایی
قطعا یکی از بهترین تمریناتی که می‌توانید توسط آن باسن و کلا پایین تنه‌ تان را سفت کنید و به آن شکل بدهید، این است که در سر بالایی بدوید شیب سربالایی‌ها باعث به وجود آمدن مقاومت مبهوت کننده‌ای در برابر نیروی شما می‌شود و زاویه‌ای که بدنتان در آن قرار می‌گیرد، باعث می‌شود عضلات ران و باسن شما تحت فشار قرار بگیرند. این تمرین،یک تمرین چربی سوز قوی نیز می‌ باشد .
نتیجه گیری
این سه تمرین، تمریناتی قوی می باشند که واقعا در پیشرفت شما برای رسیدن به باسنی سفت و خوش فرم تاثیر می‌گذارند. فقط حواستان باشد که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و تمرینات کاردیوتان را نیز رها نکنید. به یاد داشته باشید که سوزاندن چربی‌های اضافه‌ی بدنتان، باعث خواهد شد اندامتان سفت و در هم تنیده به نظر برسند.

 

تهیه و گردآوری : گروه سلامت پرداد / منبع : فیت نیس مجازی



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

روزگار دهه شصتی ها با این‌ها گذشت

ما دهه‌ی شصتیم، نسل سوخته‌ایم، هیچی از زندگی نفهمیدم و غیره و غیره و غیره. این‌ها حرف‌هایی است که معمولا از دهه‌ شصتی‌ها می‌شنویم یا می‌شنوید(خود بنده‌ی حقیر نگارنده نیز، دهه‌ی شصتی هستم). از خاطرات و بازی‌هایشان می‌گویند و چنان با آب و تاب تعریف می‌کنند که هرکه می‌شنود، به زمین و زمان و روزگار و تاریخ فحش می‌دهد که چرا ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ سال دیرتر به دنیا آمده‌اند و از آن همه لذت محروم شدند. حالا ما در بنیتا قصد داریم برخی از سرگرمی‌های آن دوران را برای آن دورانی‌ها، یادآوری کنیم و در معرض قضاوت این دورانی‌ها قرار دهیم تا تصمیم بگیرند که آیا تاریخ سزاوار نفرین این جماعت هست یا نه؟ از هر دهه‌ای که هستید با بنیتا همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , دهه شصتی ها... , ,
:: بازدید از این مطلب : 1605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

بازارچه قدیم شوش دانیال(ع) یادتون میاد کجا بود؟

کم کم داره این تصویر قدیمی میشه ...



:: موضوعات مرتبط: گالري , ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

داستان کوتاه پسر و دختر کوچولوی فقیر

داستان کوتاه پسر و دختر کوچولوی فقیر

هوا بدجورى توفانى بود و آن پسر و دختر کوچولو حسابى مچاله شده بودند. هر دو لباس هاى کهنه و گشادى به تن داشتند و پشت در خانه مى لرزیدند.
پسرک پرسید: «ببخشین خانم! شما کاغذ باطله دارین؟»
کاغذ باطله نداشتم و وضع مالى خودمان هم چنگى به دل نمى زد و نمى توانستم به آنها کمک کنم. مى خواستم یک جورى از سر خودم بازشان کنم که چشمم به پاهاى کوچک آنها افتاد که توى دمپایى هاى کهنه کوچکشان قرمز شده بود. گفتم: «بیایین تو یه فنجون شیرکاکائوى گرم براتون درست کنم.»
آنها را داخل آشپزخانه بردم و کنار بخارى نشاندم تا پاهایشان را گرم کنند. بعد یک فنجان شیرکاکائو و کمى نان برشته و مربا به آنها دادم و مشغول کار خودم شدم. زیر چشمى دیدم که دختر کوچولو فنجان خالى را در دستش گرفت و خیره به آن نگاه کرد. بعد پرسید: «ببخشین خانم! شما پولدارین؟»
نگاهى به روکش نخ نماى مبل هایمان انداختم و گفتم: «من اوه… نه!»
دختر کوچولو فنجان را با احتیاط روى نعلبکى آن گذاشت و گفت: «آخه رنگ فنجون و نعلبکى اش به هم مى خوره.»
آنها در حالى که بسته هاى کاغذى را جلوى صورتشان گرفته بودند تا باران به صورتشان شلاق نزند، رفتند. فنجان هاى سفالى آبى رنگ را برداشتم و براى اولین بار در عمرم به رنگ آنها دقت کردم. بعد سیب زمینى ها را داخل آبگوشت ریختم و هم زدم. سیب زمینى، آبگوشت، سقفى بالاى سرم، همسرم، یک شغل خوب و دائمى، همه اینها به هم مى آمدند. صندلى ها را از جلوى بخارى برداشتم و سرجایشان گذاشتم و اتاق نشیمن کوچک خانه مان را مرتب کردم. لکه هاى کوچک دمپایى را از کنار بخارى، پاک نکردم. مى خواهم همیشه آنها را همان جا نگه دارم که هیچ وقت یادم نرود چه آدم ثروتمندى هستم. دلم می خواد برای فردایی بهتر تلاش کنم .

تهیه و گردآوری : گروه داستان پرداد / منبع : .یکی بود



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , جملات عارفانه بزرگان. , داستانهای پند آموز , ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 دل نوشته ی پشت وانتها

هنر نزد ایرانیان است و بس! بر منکرش لعنت. ما ایرانی‌ها خیلی هنرمندیم؛ خیلی باحالیم؛ خوب می‌توانیم هنرنمایی و طنازی کنیم. این امر ریشه در تاریخ غنی ما دارد. «عبید زاکانی» را ببینید؛ نزدیک‌تر بیاییم؛ «دهخدا» را که می شناسیم؟ حالا که ما میراث‌دار چنین بزرگانی هستیم، حیف است که هنرمان را پنهان نگه داریم. خودمان هم به این رسیده‌ایم. به همین خاطر هر مجالی که می یابیم، گوشه‌هایی از ذوقمان را می‌پراکنیم. حتی این روزها هم که مجازستان (بخوانید دنیای مجازی) بخشی لاینفک از واقعیتمان شده، باز هم گوشه‌ی چشمی به یکی از بسترهای کمتر دیده شده‌ برای اشاعه‌ی طنازیمان داریم. این همه مقدمه چیدم تا شما را به خواندن شاهکارهایی که پشت ماشین‌ها می‌نویسیم، دعوت کنم. با بنیتا همراه باشید.

اگر فکر می کنید که دانشگاه استعداد شما را شکوفا نکرده و کلا در آن محیط شما را درک نکردند، کاملا درست تفکر می‌فرمایید. اگر مشروط شده‌اید و با معدل زیر ۱۲ مدرکی نارس به شما دادند، نگران نباشید. خیلی از سطح دانشگاه بالا بودید و خیلی بارتان بود اما اساتید شما را درک نکردند.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , نوشته ی پشت وانتها , ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | نظرات ()