فایل فلش مخصوص تلویزونهای اسمارت با شمارهای پارت نامبر tp.hv.553.pc821 نرم افزار با ظاهر لوگوی استارست می باشد

فایل فلش مخصوص تلویزیونهای اسمارت سازکار با پنلهای 43 تا 75 اینچ

نام نرم افزار: allupgrade_v553_sos

68750 تومان

عسل وحشی تهیه شده از بیشها و باغات اطراف دزفول استان خوزستان

مقدار موجودی 12/6 کیلو دوازده کیلو و ششصد کرم با شاخه محاسبه شده و بدون احتساب ظرف عسل

البته همان طور که میبینید شاخه ها تا حد امکان برداشته شده

و مقدار خیلی کمی که واقعا شاخه های مانده به آسانی قابل حذف و یا بررداشتن نیست

قیمت هر کیلو عسل 800 وتمان هست

  کدمحصول:534068

مقدار کل12کیلو

800000 تومان

دُهن الحنظل الاصلی (روغن هندوانه ابوجهل اصلی)

این محصول توسط عطار پیشکسوت تایید شده است

خرید و فروش روغن های گیاهی

به صورت 500 % ارگانیک و بهداشتی به همراه برگه آنالیز عرضه می گردد...

  کدمحصول:534062

مقدار کل18عدد

2200 تومان


نوشته شده توسط : كريم شريفي

رازهای زیبایی زنان در سراسر جهان

رنگ آمیزی ناخن، از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح در کشورهای ایتالیا، ژاپن و چین مرسوم بوده است و لاک مصرفی آنها ترکیبی از صمغ عربی، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و موم زنبور عسل بوده است. مصریان باستان هم از رنگ های قرمز و قهوه ای حاصل از گیاه حنا برای رنگ کردن ناخن ها استفاده می کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ناهید زندی پژوه ؛  زیبایی و جذابیت از دیرباز تا کنون همواره یک نشانه مهم برای زنان به حساب می آمده و به آن توجه خاصی می کردند.

در واقع زیبایی چهره بیانگر جوانی، شادابی و سلامت فرد است و در طرز تلقی مثبت وی از شخصیت خویش اهمیت شایانی دارد. از سویی همه بر این باورند چهره زیبا و جذاب نقش مؤثری در ارتباطات اجتماعی دارد و در اعتماد به نفس افراد نقش مهمی را ایفا می کند. در طول تاریخ توجه به زیبایی در بین اقوام و فرهنگ های مختلف همواره وجود داشته است. بطور مثال در مصر باستان، کلئوپاترا توجه ویژه ای به آرایش چشم های خود داشته و همواره آرایش چشمان منحصر به فردی را دنبال می کرده است.

رنگ آمیزی ناخن، از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح در کشورهای ایتالیا، ژاپن و چین مرسوم بوده است و لاک مصرفی آنها ترکیبی از صمغ عربی، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و موم زنبور عسل بوده است. مصریان باستان هم از رنگ های قرمز و قهوه ای حاصل از گیاه حنا برای رنگ کردن ناخن ها استفاده می کردند. با گذشت زمان، لاک ساخته شد و تا گذشته نچندان دور استفاده از لاک به تنهایی برای زیباتر شدن ناخن ها کفایت می کرد. اما در سال های اخیر انسان هنر نقاشی و طراحی خود را ارتقا بخشید و آن را روی ناخن هم پیاده کرد. در آمریکای لاتین، زنان این اقوام بیش از مردان به زیبایی علاقمند بودند و با استفاده از فلزات و چوب های رنگی دستبند، گردنبند و گوشواره یا حتی گردن بندهای پهن، خود را می آراستند. پیش از آن نیز با استفاده از استخوان حیوانات زیورآلات می ساختند اما همه مردم با تاتو کردن بر پوست خود نقش هایی را برای زیبایی و مناسک بومی و آیین سنتی، رسم می کردند.

آنچه مسلم است مسئله زیبایی در جوامع مختلف کاملا سلیقه ای است، به طور مثال در مورد زنان آفریقایی اصالت یک زن زیبا در هر چه سیاه تر بودن چهره، پهن بودن بینی و کلفت بودن لبها تعریف می شود. اما این زیبایی در اجتماع ما به عنوان نازیبایی خوانده می شود.

در این پژوهش برآنیم که نکات و راهکارهایی را که زنان در سراسر جهان جهت زیباتر شدن و مطلوب تر به نظر آمدن، به کار می برند را بررسی کنیم.

زنان برزیلی به زیبایی اندام اهمیت بسزایی می دهند و می توان گفت که آنها یکی از بهترین اندام های جهان را دارند. به نظر شما زنان برزیلی در این مورد چه ترفندی را به کار می برند؟ آنها ماسه را به اندامشان می مالند که باعث تحریک پوست شده و با سلولیت مبارزه می کند و در نتیجه باعث می شود که اندام مناسبی داشته باشند.

بر ای پاک سازی و لایه برداری پوست و مقابله با جوش صورت یا آکنه در نواحی جنوب آسیا، زنان در این کشور، آرد نخود را با آب یا چای مخلوط کرده و به شکل خمیر در می آورند و به تمام پوست صورتی می مالند و در آخر پوست را می شویند. بعد از انجام این عمل، پوست کاملا نرم و تمیز می شود و برای سفید کردن آرنج و زانوها نیز، از همین خمیر به اضافه آب لیموترش استفاده می کنند. زنان ژاپنی برای داشتن پوستی زیبا و شفاف از روغن درخت کاملیا استفاده می کنند از این روغن در موارد دیگری هم چو خلاص شدن از چین و چروک پس از زایمان، جوان سازی و رساندن مواد مغذی به مو و تسکین دهنده سوختگی هم کاربرد دارد.

شایان ذکر اینکه حمام کردن با گیاهان و عرقیات معطر از جمله شیوه های زیبایی است که مردم ژاپن به آن علاقمند هستند. ژاپنی ها معتقدند حمام کردن نوعی مدیتیشن است که نه تنها جسم بلکه روح را هم پاک می کند به همین دلیل اکثر ژاپنی ها هر شب قبل از خوابیدن دوش می گیرند. زنان ژاپنی ابتدا بدن خود را به کمک یک بُرس دسته بلند ماساژ داده و ناپاکی را بیرون می کشند و در نهایت با آب ولرم خود را شست و شو می دهند. بعد وان را با آب داغ پر کرده و در آن گل و برگ های معطر می ریزند و برای آنکه بدنشان خوشبو و پوست شان پاک شود مدتی در آن می خوابند. این کار سبب طراوت اپیدرم و شادابی پوست آنها شده و احساس طراوت و شادابی می کنند.

زنان روسی از وسایل آرایشی استفاده نمی کنند، چون دارای پوستی باطراوت و شاداب هستند، آنها معتقدند دلیل زیایی پوست شان نوشیدن روزانه "کفیر" است. کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتی، کلسیم، پروتئین و ویتامین ها به ویژه ویتامین B ... است از سویی مصرف این نوشیدنی سبب هضم بهتر موارد غذایی می شود و همین امر به طراوت و زیبایی پوست اثر می گذارد.

زنان ایتالیا برای آنکه لب هایی لطیف داشته باشند برای لطافت لبها وقتی که خشک و یا پوسته می شوند از  روغن زیتون استفاده می کنند . در زیمبابوه زنان ترفندی بهتر برای از خواب بیدار شدن و افزایش انرژی و پاک سازی سیستم بدن و سوخت و ساز بدن دارند، آنها به جای قهوه؛ چای داغ همراه با لیمو مصرف می کنند.

این نکته را از خانم های اسپانیایی بیاموزید، آنها برای رفع حلقه های تیره دور چشم از ورقه های خیلی نازک سیب زمینی استفاده می کنند. زنان اسپانیایی این ورقه ها را به مدت ده دقیقه روی چشمان قرار داده و به همین آسانی از حلقه های دور چشم خلاص می شوند.

زنان چینی برای آنکه پوست شان جوان و سالم بماند، همواره چای سفید می نوشند.

برخلاف کانادایی ها که به زیبایی پاهایشان اهمیتی نمی دهند، آلمانی ها توجه بسیار زیادی به حمام پا دارند. به طوری که زنان آلمانی هر شب سعی می کنند برای بیست دقیقه پاهایشان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن های گیاهی قرار دهند و بعد پاها را با سنگ پا ماساژ می دهند و بعد از خشک کردن پاها، از یک کرم مرطوب کننده استفاده می کنند.

آواکادو، این گیاه از پانصد سال قبل از میلاد مسیح در آمریکای لاتین کشت می شده است و سرشار از چربی های غیر اشباغ و بیست نوع زیرمغذی گوناگون شامل ویتامین های B6/ C/ A/ E  است و آهن و پتاسیم و روی دارد. مصرف چربی آواکادو سبب کاهش کلسترول خون، التهاب و کاهش ترشح انسولین می شود و یک نوع محرک بازسازی سلولی به شمار می آید از اینرو برزیلی ها مدتهاست که از این گیاه به عنوان یک ماده غذایی و هم زیبایی استفاده می کنند به طور مثال از آن ماسک صورت، شامپو و کرم مرطوب کننده تهیه می کنند. زنان برزیلی میوه این گیاه را با شیر و شکر مخلوط می کنند و روی پوستشان می مالند و حتی معتقدند نوشیدن این ترکیب سبب روشن شدن پوست صورت به ویژه پوست های سیاه می شود.

در نیجریه، از نوعی درخت به نام "ساحل" که در بیست کشور آفریقایی رشد می کند، روغنی می گیرند به اسم " کارتید" که هم به عنوان یک ماده غذایی و هم کرم مرطوب کننده پوست از آن استفاده می کنند.

اطبای سنتی آفریقا معتقدند این شبره می تواند انواع ناراحتی های پوستی از جمله جوش صورت و اگزما را درمان کند و حتی برای سرماخوردگی هم سودمند است. زنان نیجریه برای زیباتر شدن و مرطوب نگه داشتن پوست صورت خود، میوه درخت ساحل را جمع می کنند و بعد از خشک کردن آن را می جوشانند روغنی که روی سطح آب می آید را جمع می کنند و روی پوست صورت و بدن قرار می دهند که پوستی نرم و مرطوب داشته باشند.

همانطور که همه می دانیم زنان هندی موهای فوق العاده ای دارند اما می دانید راز زنان هندی چیست؟  استفاده از روغن نارگیل است. آنها هفته ای یکبار، مقداری از روغن نارگیل را گرم کرده و پوست سرخود را با آن ماساژ می دهند. در ضمن برای آنکه درخشندگی موهای خود را افزایش دهند در هفته یک شب بعد از ماساژ با روغن نارگیل آن را نشسته و با آن می خوابند.

اما بند انداختن از شیوه های متداول و معمول در خاور میانه و جنوب شرقی آسیا است که منشاء آن به ایران بر می گردد. در آرایشگاه های ایران به کمک نخ کتان نازک که بین گردن و دو دست آرایش گر قرار می گیرد، موهای زائد صورت را بر می دارند البته این کار با موم گرم و سرد هم انجام می گیرد .  استفاده از نخ سبب کش آمدن پوست نمی شود و درد آن کمتر است. استفاده از بند به کشورهایی همچون اسپانیا و کانادا بین زنان مرسوم شده است.

منابع:

1. روزنامه بهداشت و سلامت، شماره دوم تیر 1394

2. دنیای زنان، شماره 18 سال 1394

مجله بهداشت زنان ، شماره 37 آذر 1392

انتهای پیام/ غ



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

زمان دقیق واریز یارانه بهمن 95 اعلام شد

 

پیش بینی می‌شود هفتاد و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه 95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز سه‌شنبه مورخ 1395.11.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ یارانه این مرحله نیز همانند هفتاد و یکمن مرحله قبلی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که همزمان قابل برداشت است.

به گزارش گلستان24، پیش بینی می‌شود هفتاد و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه 95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز سه‌شنبه مورخ 1395.11.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , زمان دقیق واریز یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان + عکس

عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان + عکس

محققان یک گونه جدید جکو ( گونه‌ای مارمولک) را کشف کرده‌اند که برای فرار از چنگ شکارچیان فلس‌های پوستش را از بدن جدا می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از جام جم آنلاین، گونه‌ای جکو شبرو است که زیستگاه اصلی‌اش در جزیره ماداگاسکار و مجمع الجزایر کومور است. حمله به این جکو و گرفتن آن کار چندان آسانی برای شکارچیان نیست. این جکو توانایی آن را دارد که هنگام حمله شکارچیان عریان شود تا بتواند از چنگ آنها فرار کند.

مارمولک‌هایی که قادر هستند دمشان را برای نجات جانشان قربانی کنند، برای همه آشنا هستند. با این حال، جکولپیس می‌تواند پوسته فلسی‌اش را از تن به دور انداخته و عریان از چنگ شکارچی فرار کند. به این ترتیب، شکارچی فقط فلس‌ها را برای خوردن پیش رو می‌بیند که اصلا به اندازه گوشت‌تر و تازه جکو خوشمزه نیست.

مار دو

دانشمندان آلمانی، آمریکایی و کلمبیایی گونه‌ای جدید از جکوهای ماداگاسکاری را کشف کرده و آن را جکولپیس ماگالپیس نامیده‌اند. این گونه یک تفاوت ژنتیکی با پسرعموهایش دارد و آن قابلیت عریان شدن کامل است.

این خزنده درخت زی در جنگل‌های کوه‌های کم ارتفاع آنکارانا در شمال ماداگاسکار زندگی می‌کند. طول بدن جکولپیس 70 میلیمتر و طول دمش 80 میلیمتر است. فلس‌های این گونه جکو به نسبت سایر گونه‌ها درشتر است و فوق العاده آسان از بدنش جدا می‌شوند.

این جکو قادر است در چند هفته فلس‌های جدیدی تولید کرده و صاحب لباس تازه‌ای شود.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

امواجی که از سرما یخ زدند!

پرشین خودرو: این عکس ها در گشت و گذار روزانه «جاناتان نیمرفو» گرفته شده اند. هنگامی که جاناتان به ساحل رسید با منظره ای عجیب در افق روبرو شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، این عکس ها در گشت و گذار روزانه «جاناتان نیمرفو» گرفته شده اند. هنگامی که جاناتان به ساحل رسید با منظره ای عجیب در افق روبرو شد. او در فاصله حدود 300 متری از ساحل می دید که اقیانوس شروع به یخ زدن کرده اند. دمای آن روز حدود 19 درجه بود و باد از جنوب غربی می وزید که اغلب شرایط را بد و اندکی متلاطم می کرد که برای گشت و گذار مناسب نیست اما از آنجا که سطح دریا یخ زده بود باد شکل آن را تغییر نمی داد. آنچه می دید کاملا رویایی بود. بیشتر امواج با ارتفاع حدود 60 ساتنیمتر یخ زده بودند. روز بعد او دوباره به سمت ساحل رانندگی کرد و فکر می کرد که یخ ها ذوب شده اند اما باز هم در فاصله 300 متری ساحل هیچ موجی وجود نداشت و همه امواج یخ زده بودند. او از همه ماهیگیران و موج سواران سوال کرد که آیا تا به حال چنین چیزی دیده بودند و همه آن ها گفتند که اولین بار است که چنین چیزی اتفاق می افتد و آن هم به دلیل سردترین زمستانی است که در امسال در 81 سال اخیر داشته اند.

 
امواجی که از سرما یخ زدند! 
 


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

ظاهر جالب گداهای دوران قاجار+عکس

پرشین خودرو: گداهای دوران قاجار از جهت پوشش و ظاهرشان در آن زمان بسیار مورد علاقه خارجی هایی که به ایران سفر میکردند و عکاسان بودند.

به گزارش«پرشین خودرو»، در برخی از نوشته ها آمده که در زمان قاجار راه‌های ورودی و خروجی شهر، بیغوله‌ها محل تجمع گدایان گرسنه و دراویش بوده که از هر رهگذری تقاضای کمک می کردند. دیدن آنها با ظاهرهای عجیب شکار دوربین عکاسان و توریست ها شد.

 

 

 

 

منبع: جام جم



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

نمایش نام قطعات کامپیوتر شما

نمایش نام قطعات کامپیوتر شما

وقتی هنوز نرم افزارهای کارت های گرافیک کامپیوترتان را نصب نکرده اید. نمیشه فهمیدنام این قطعات چیه؟ مثلاً شما dvd کارت گرافیک خودتون را گم کردید یا مثلاً در هنگام نصب یه لیست صد تایی از شماره ی کارت های گرافیک در نرم افزار به شما نشون داده میشه. و شما هم نمیدونید نام کارت گرافیکتون چیه؟
برای حل این مشکل پیشنهاد میدم نرم افزار HWiNFO32 را نصب کنید.
وقتی نصب کردید و اجرا کردید.
نمایش نام قطعات کامپیوتر شما HWiNFO32.jpg
در تصویر بالا نام کارت گرافیک کامپیوتر ما نمایش داده میشه.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , نرم افزارهاي pc , ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

ترفند ذره بین ویندوز

ترفند ذره بین ویندوز

برای اجراي ذره بين ويندوز دستور magnify را در Run تايپ نمایید .

اکنون قسمت بالاي Desktop شما به ذره بين تبديل مي‌شود. با استفاده از پنجره

Magnifier Setting كه همزمان باز مي‌شود مي‌توانيد تنظيمات دلخواه خود را اعمال نمایید.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , ترفند هاي Windows , ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

کلاه برداری‌ با استفاده از Missed Calls موبایل: به ناشناس‌ها هیچ پاسخ ندهید!!

کلاه برداری‌ با استفاده از Missed Calls موبایل: به ناشناس‌ها هیچ پاسخ ندهید!!

شیوه این کلاهبرداری های جدید به این ترتیب است که طعمه ها اسیر شماره هایی می شوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می شوند. کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه Missed Call مربوط به چه کسی است، باعث می شود تا کلاه برداری از آنان ممکن شود.

اکنون سوال این است که این حُقه چگونه است؟ در جواب باید به آن گفت: یک کامپیوتر شماره هایی را انتخاب می کند و بعد به طور اتوماتیک با آنها تماس می گیرد.

پس از آنکه زنگ تلفن طعمه مورد نظر یکبار به صدا درآمد، کامپیوتر ذکر شده از کار متوقف می شود و گوشی در منوی فهرست تماس ها یک تماس از دست رفته رانمایش می دهد.

تا اینجا تکمیل طرح مذکور به این بستگی دارد که صاحب تلفن به شماره ای که به عنوان تماس از دست رفته در فهرست تماس های دستگاه وی نشان داده شده است، پاسخ دهد یا خیر.

کنجکاوی یکی از مهمترین عامل هایی است است که منجر به موفقیت چنین نقشه هایی می شود و حتی کلاهبرداران هم خود می دانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماس های از دست رفته خود پاسخ می دهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.

به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می شود که به سرعت به ضرر وی نرخ هایی محاسبه می شود.

کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل می کنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانیکه قبض ماهانه مشترکین به دست آنها می رسد، افرادیکه مورد چنین سو استفاده های مالی قرار گرفته اند تازه به حقیقت ماجرا پی می برند.

در حال حاضر هیچ راهی نیست که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد و بهترین راه برای جلوگیری از چنین سو استفاده هایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس های از دست رفته پاسخ دهند که شماره های مالکان آنها را می شناسند.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

برای سالم ماندن در تابستان از منوی غذایی پیشنهادی ما استفاده کنید.

تابستان کم کم آغاز می‌شود و روزها گرم‌تر هم می‌شوند. از آنجا که در این روزها گشت‌وگذار در شهرها هم بیشتر می‌شود، بهتر است با خوردن مواد غذایی مناسب آثار منفی گرما بر بدن را کمرنگ کنیم. معمولاً کم‌آبی، اولین مشکلی است که با علائم مختلفی مانند سردرد و سرگیجه گریبانمان را می‌گیرد اما با بالا رفتن دما، بهتر است چه تغییرهایی در عادت‌های غذایی‌مان بدهیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسند؟ این همان چیزی است که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.




تا می‌توانید آب بنوشید اما آب خنک، نه بسیار سرد

بررسی‌ها نشان داده‌اند آب خنک بیشتر از آب یخ به رفع تشنگی کمک می‌کند و باعث می‌شود بیشتر آب بخورید. البته اگر که تمایلی به نوشیدن آب ندارید، می‌توانید آبمیوه خانگی میل کنید؛ مثلاً تکه‌های طالبی را با یخ در مخلوط‌کن بریزید و این نوشیدنی گوارا را بنوشید.





آب‌لیمو را فراموش نکنید

در میان آبمیوه‌های سنتی، آب‌لیمو مناسب‌ترین است زیرا هم مایعات به بدن می‌رساند و هم املاح، بنابراین نوشیدن یک لیوان شربت آب‌لیمو همراه خاکشیر یا تخم شربتی (به دلیل جاذب‌الرطوبه بودن این دانه‌ها) به رفع کم‌آبی کمک می‌کند.




قهوه و چای را محدود کنید

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و خوردن آن در فصل تابستان توصیه نمی‌شود. کاهش مایعات در بدن سبب گرمازدگی می‌شود و ما همزمان با از دست دادن مایعات در بدن سدیم و املاح هم از دست می‌دهیم بنابراین نمی‌توانیم آب ساده را جایگزین کنیم و یکی از علت‌هایی که در فصل تابستان مردم مایل به خوردن مایعات شیرین مانند شربت هستند همین امر است.
بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی خوردن آب حاوی چند قطره آبلیمو و کمی نمک است که می‌تواند جلوی گرمازدگی را تا حدی بگیرد.

استفاده از میوه و سبزیجات به خصوص هندوانه، طالبی و خربزه نیز یکی از راه‌های تأمین آب از دست رفته در فصل تابستان است و استفاده از عرقیاتی که طبع خنک دارند مانند بیدمشک و کاسنی می‌تواند بسیار مفید باشد. اما نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و توصیه می‌کنیم آن‌هایی که عادت به خوردن چای دارند نهایتاً چای کمرنگ بنوشند.
نوشیدنی‌های گازدار ترجیحاً نباید استفاده شود چرا که دستگاه گوارش را به هم می‌ریزند و خوردن خاکشیر و شربت به‌لیمو بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از گرمازدگی است.
تخم شربتی (دانه گیاه ریحان) به علت اینکه بعد از مصرف، دانه‌ها لعاب‌دار می‌شوند بهترین راه برای نگهداشت آب بدن است. همچنین مایعات خیلی سرد را فوراً نباید نوشید چرا که تعادل سیستم گوارش و ایمنی را بر هم می‌زند.





آبدوغ‌خیار بخورید

از آنجا که در روزهای گرم همراه آب، مقدار زیادی املاح نیز از بدن دفع می‌شود، چه بهتر که با مصرف خوراکی‌های مغذی و آبداری مثل آبدوغ‌خیار املاح از دست رفته‌تان را جبران کنید. همان‌طور که می‌دانید همواره مصرف حداقل نمک توصیه می‌شود اما در روزهای گرم، برای جبران نمک از دست رفته بدن، مصرف کمی نمک هم بد نیست و می‌توانید آن را در مقادیر کم به آبدوغ‌خیارتان اضافه کنید؛ البته فقط در روزهایی که هوا بسیار گرم بوده و زمان زیادی را در این آب‌وهوا، بیرون از منزل به سر برده‌اید.




منابع ویتامین c را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید

خوردن مرکبات، میوه‌ها و سبزی‌های مملو از ویتامین c نظیر کیوی و انواع توت‌ها، کلم و گوجه‌فرنگی به بازتوانی بدن بعد از یک روز گرم کمک می‌کند.




میوه‌های کم قند میل کنید

تا می‌توانید میوه‌های آبدار و با قند کم را در میان وعده‌هایتان بگنجانید، میوه‌هایی مانند سیب، زردآلو، هلو، گلابی، آناناس، انبه، توت‌فرنگی و طالبی.




همراه غذایتان سالاد و ماست بخورید

خوردن سالاد با غذای اصلی، به‌خصوص اگر در آن سبزی‌هایی مانند کاهو، خیار و گوجه‌فرنگی باشد، بسیار مفید است. ماست و دوغ هم از همراه غذاهایی هستند که به دلیل طبیعت سرد و موادمعدنی بسیاری که دارند، مصرفشان در روزهای گرم تابستان توصیه می‌شود. حتی می‌توانید برای آنکه شام سبکی داشته باشید، کاسه‌ای ماست کم‌چرب را با برشی نان و مقداری سبزی‌خوردن تازه میل کنید.




مصرف روغن را به حداقل برسانید

تا می‌توانید، میزان روغن مصرفی در طبخ غذا را کم و به‌جای روش‌هایی نظیر سرخ کردن، از روش‌هایی مانند کباب و گریل کردن استفاده کنید تا میزان حرارت دیدن غذا در روغن به حداقل ممکن برسد.



وعده‌های غذایی‌تان را سبک کنید

در روزهای گرم وعده‌های غذایی‌تان را سبک میل کنید و به‌خصوص در وعده صبحانه میوه را نیز بگنجانید. مثلاً چند میوه به همراه 6 تا 5 عدد بادام و یک فنجان چای، یک صبحانه سبک محسوب می‌شود.




مواد غذایی قندی را کمتر مصرف کنید

سعی کنید میزان دریافت کربوهیدرات روزانه‌تان را به حداقل برسانید و از خوردن مواد غذایی که قند بالایی دارند، خودداری کنید مثلاً در وعده‌های نهار و شام، مقدار نان و برنج مصرفی‌تان را به حداقل برسانید.




برای خود و خانواده‌تان غذای سرد تهیه کنید

بهتر است برای وعده‌های غذایی اصلی، غذاهای سرد یا غذاهایی که نیاز به پخت طولانی ندارند، انتخاب کنید البته چه بهتر که قسمت اعظمی از این غذاها را سبزی‌ها تشکیل دهند زیرا مقدار قابل‌ملاحظه‌ای آب دارند و می‌توانند تا حدود بسیاری نیاز شما به آب را تأمین کنند.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

علت کاهش ميزان اسپرم‌ مردان




اگر بعد از مدت‌ها زندگي زناشويي حالا آمادگي لازم را پيدا كرده‌ايد كه بچه‌دار شويد، بهتر است بدانيد هزار و يك چيز هست که مي‌تواند باعث شود اين كار به درستي انجام نگيرد؛ از ضعف تخمك تا بي‌اثري اسپرم همه و همه مي‌تواند نگذارد فرآيند لقاح درست انجام شود. واقعيت اين است كه از هر 10 زوج يك زوج ناباروراست و در ميان زوج‌ها هم در 30دصد موارد مردان به تنهايي 30 درصد از موارد، عامل اين ناباروري هستند.

اگرچه مردان در طول روز ميليون‌ها اسپرم توليد مي‌كنند كه در مقايسه با زنان كه 300 تا 400 تخمك در طول عمرشان آزاد مي‌كنند بسيار زياد است، اما عوامل خارجي مي‌تواند سلامت آنها را تحت تاثير قرار دهد. از آنجا كه سلول‌هاي اسپرم 75 روز براي رسيدن به بلوغ زمان لازم دارند آسيب آنها مي‌تواند باروري را تحت تاثير قرار دهد. بهتر است با هم قاتلان اسپرم را بشناسيم.



وقتي گرما بيش از حد مي‌شود توليد اسپرم متوقف مي‌شود

بيضه نمي‌تواند فرایند طبیعی خود را انجام دهد؛ مگر اينكه دمایش کمتر از بقيه قسمت‌هاي بدن باشد. خوشبختانه آناتومي بدون مردان طوري طراحي شده كه فاصله‌اي بين بيضه‌ها و درجه حرارت مركزي بدن ايجاد می‌كند. اگر درجه حرارت بيضه‌ها به 37 درجه سانتی‌گراد برسد توليد اسپرم متوقف مي‌شود. وقتي توليد اسپرم دچار اختلال شود، مي‌تواند براي ماه‌ها نهفته باقي بماند. فكر مي‌كنيد اگر بيضه در معرض گرما قرار بگيرد چه اتفاقي مي‌افتد؟ تعداد اسپرم پايين مي‌آيد ضمن آنكه تحرك آنها هم كاهش مي‌يابد و این اولین گام به سوی اختلال در باروری مردان است.


وان گرم باعث كاهش توليد اسپرم شود
وقتي وان را حسابي گرم مي‌كنيد، بايد بدانيد كه همين گرما از باروري جلوگيري مي‌كند. حرارت مرطوب به هيچ عنوان براي بيضه‌ها خوب نيست. باتوجه به مطالعه‌اي كه در سال 2007 منتشر شده ماندن در يك جكوزي يا وان آب داغ براي 30 دقيقه مي‌تواند به‌طور موقت باعث كاهش توليد اسپرم شود. با اين حال مطالعات همچنين نشان مي‌دهد كه اثرات منفي حرارت مرطوب روي اسپرم ممكن است برگشت‌پذير باشد. از آنجا كه اسپرم مدت زماني لازم دارد تا به بلوغ برسد هر نوع مداخله‌اي دست كم سه ماه طول مي‌كشد تا اثرش را نشان دهد.


لپ‌تاپ اثرات مضري بر روند تولید اسپرم می گذارد
هيچ مي‌دانيد يك لپ‌تاپ ساده مي‌تواند توانايي انسان در توليدمثل را تحت تاثير قرار دهد؟ به‌گفته محققان دانشگاهي در نيويورك ارتباط مستقيمي بين استفاده از لپ‌تاپ و افزايش دماي كيسه بيضه به 35 درجه در موقعيت‌هاي خاص وجود دارد. اين افزايش دما اثرات مضري بر روند اسپرماتوژنز (فرآيند تشكيل گامت نر) مي‌گذارد، بنابراين اگر در تلاش براي پدر شدن هستيد، بايد لپ‌تاپ‌تان را روي ميز بگذاريد.





پوشيدن لباس زير تنگ مي‌تواند بر تعداد اسپرم اثر بگذارد

شايد در ابتدا اين‌طور به نظر برسد كه لباس زير تنگ و گشاد به تنهايي تغييري در تعداد اسپرم ايجاد نمي‌كند اما لباس‌زير گشاد زماني كه تعداد اسپرم به‌طور كلي كم است، مفيدتر است و اين موضوع را كمتر حساس مي‌كند. با اين حال محققان اذعان مي‌كنند پوشيدن لباس زير تنگ مي‌تواند تا حدودي بر تعداد اسپرم اثر بگذارد.

دقت داشته باشيد كه پوشيدن لباس دوچرخه‌سواري براي مدت طولاني به هيچ عنوان مناسب نيست. نشستن بيش از 30 دقيقه روي زين دوچرخه در هر بار به ويژه اگر از شلوار مخصوص دوچرخه سواري هم استفاده شود سبب بالا رفتن دماي كيسه بيضه شده و بر توليد اسپرم تاثير مي‌گذارد. حتي پوشيدن شلوار تنگ، محيط مناسبي براي توليد اسپرم ايجاد نمي‌كند.


تب با باروري مي‌جنگد

اگر مي‌دانيد كه وان آب داغ و سيگار كشيدن مي‌تواند بر توليد اسپرم اثر بگذارد، بايد بدانيد كه تب بالا هم مي‌تواند همان اثر حرارت مرطوب را روي اسپرم با اثرات مشابه پايدار داشته باشد. باتوجه به تحقيق‌هاي انجام‌شده بسته به مدت زمان تب، غلظت اسپرم تا 35 درصد كاهش پيدا مي‌كند و همين موضوع اثر مستقيم بر كيفيت اسپرم مي‌گذارد.



رگ‌هاي واريسي باعث كاهش توليد اسپرم مي‌شوند

واريكوسل يا واريسي شدن عروق بيضه شايع‌ترين بيماري مردان پس از بلوغ است و حدود يك‌ششم مردان واريكوسل دارند. در مرداني كه دچار ناباروري هستند، اين رقم بالاتر است و به 40 درصد مي‌‌رسد اما حدود 15 درصد از مردان با واريكوسل در كيسه بيضه و به‌ويژه بيضه چپ مواجه هستند. زماني كه مردي تعداد اسپرم كمي توليد مي‌كند پزشكان معمولا توصيه به درمان واريكوسل مي‌كنند.

يك روش درمان اين رگ‌هاي واريسي در كيسه بيضه جراحي يا آمبوليزاسيون از راه پوست به روش غيرجراحي و به كمك كاتتر است. مشخص نيست واريكوسل چطور باعث كاهش توليد اسپرم مي‌شود و احتمال‌هاي متعددي مانند قطع جريان خون به بيضه يا گرم شدن بيش از حد بيضه يا قطع جريان خون به بالا و اختلال در رگ‌ها مطرح مي‌شود. البته اين نكته را هم بايد توجه داشته باشيد كه هرچند اثبات شده بعد از جراحي باروري بهبود مي‌يابد برخي پزشكان بر اين باورند كه عمل جراحي ممكن است بهبود كيفيت مايع مني را تحت تاثير قرار دهد.



مردانی كه بيشترين استفاده از تلفن همراه را دارند تعداد اسپرم در آنها به‌شدت كاهش پیدا می کند
حتما خيلي شنيده‌ايد كه آقايان بهتر است تلفن همراه‌شان را روي كمرشان و نزديك اندام تناسلي قرار ندهند. جالب است بدانيد مطالعه‌اي نشان داد مردانی كه بيشترين استفاده را از تلفن همراه داشتند (بيش از 4 ساعت در روز) تعداد اسپرم در آنها به‌شدت كاهش داشت ضمن آنكه نرخ تحرك اسپرم و شكل طبيعي آن هم تحت تاثير قرار مي‌گرفت. توصيه پزشكان براي محدود كردن قرارگيري در معرض تابش اشعه اين است كه تلفن همراه را در كيف حمل كنند. حتي زماني كه تلفن در مجاورت كشاله ران نيست مي‌تواند باروري را تحت تاثير قرار دهد. پزشكان براي جلوگيري از اثرات مضر تلفن همراه توصيه مي‌كنند از بلندگوي تلفن استفاده كنند و آن را در تماس با بدن قرار ندهند.



تماشاي بیش از حد تلويزيون باعث کاهش اسپرم می شود
نتايج برخي تحقيقات نشان مي‌دهد مرداني كه در هفته دست كم 20 ساعت پاي تلويزيون مي‌نشينند داراي اسپرم كمتري هستند. در اصل اين مردان 44 درصد ميزان اسپرم كمتري نسبت به مرداني كه به ندرت تلویزیون می‌بینند يا اصلا تلويزيون نگاه نمي‌كنند دارند. يكي از عواقب نشستن و تماشاي تلويزيون به مدت طولاني آن است كه هنگام نشستن دماي بيضه‌ها بالا مي‌رود و همين امر از توليد اسپرم مي‌كاهد.



مصرف سيگار باعث اختلال در تحرك اسپرم مي‌شود

توتون، تنباكو و الكل مي‌تواند عملكرد جنسي را مختل كند بنابراين افرادي كه قصد پدر شدن دارند، بايد به‌طور كامل از اين موراد پرهيز كنند. مصرف الكل بر كيفيت اسپرم و توليد آن اثر مي‌گذارد درحالي‌كه مصرف سيگار باعث اختلال در تحرك اسپرم مي‌شود. علاوه بر كاهش اسپرم مطالعات ديگر نشان مي‌دهد مصرف سيگار مي‌تواند به dna اسپرم آسيب زده و باعث افزايش اختلال نعوظ شود.


مشاغل خطرناك كيفيت اسپرم مردان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد
استفاده بي‌رويه از سموم شيميايي براي دفع موش‌ها و حتي كودهاي شيميايي كه در كشاورزي به‌كار مي‌رود، كيفيت اسپرم مردان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اسپرم افرادي كه به دليل شغل‌شان در هوای گرم و كنار كوره يا تنور كار مي‌كنند هم ممكن است كيفيت خود را از دست بدهد.





چاقي تعداد اسپرم را كم مي‌كند
چاقي با افزايش توليد هورمون‌هاي زنانه (استروژن) در ارتباط است. كاهش تعداد اسپرم اختلال عملكرد جنسي و ناباروري را به دنبال دارد. براساس مطالعه سازمان جهاني بهداشت در مقايسه مردان با وزن طبيعي و مردان چاق، افراد چاق دچار كاهش عملكرد بيضه و تعداد اسپرم هستند، البته اين را هم به خاطر داشته باشيد كه براساس تحقيقات انجام‌شده اگرچه چاقي تعداد اسپرم را كاهش مي‌دهد اما تنها سطح شديدي از چاقي ممكن است پتانسيل باروري مردان را تحت تاثير قرار دهد و مانع از قدرت باروري آنها شود.



مصرف بعضی از داروها سبب كاهش تعداد و تحرك اسپرم‌ها در مردان مي‌شوند

بعضي آنتي‌بيوتيك‌ها به‌طور موقت سبب كاهش تعداد و تحرك اسپرم‌ها در مردان مي‌شوند. بعضي از اين آنتي‌بيوتيك‌ها شامل اريترومايسين, نيتروفورازون يا نيتروفورانتوئين هستند. استفاده از داروهاي استروئيدي آنابوليك سبب مي‌شوند بدن نتواند هورمون تستوسترون را به‌طور طبيعي بسازد كه سرانجام سبب كاهش توليد اسپرم خواهد شد. بسياري از ورزشكاراني كه به‌عنوان دوپينگ از اين داروها استفاده مكرر مي‌كنند، دچار اين مشكل خواهند شد. داروي سولفاسالازين كه براي درمان اختلالات گوارشي به كار مي‌رود، كتوكونازول داروي ضد قارچ و داروي آزولفيدين كه براي درمان بيماري گوارشي كوليت به كار مي‌رود ازجمله داروهايي هستند كه مي‌توانند تعداد و كيفيت اسپرم را تحت تاثير قرار دهند.



عوامل دیگری که برای باروری مردان مضرند!

به‌گفته محققان برخي شرايط فيزيولوژيك منفي مي‌تواند اسپرم را تحت تاثير قرار دهد.

انسداد: انسداد مجاري يكي از اين موارد است. به دلايل متعدد ازجمله نقص مادرزادي، عفونت، تروما يا وازكتومي ممكن است انسداد ايجاد شده و مانع از ورود مايع مني شود.

اخـتلالات ژنـتيكي: اخـتلالات كروموزومي زيادي هستند كه مي‌توانند توليد اسپرم را به‌شدت كاهش داده يا حتي آن را به صفر برسانند. به‌عنوان مثال يك شكل از فيبروز كيستيك مي‌تواند باعث شود مجراي دفران شكل طبيعي خود را از دست بدهد. عوامل زيان‌آور ديگر مانند آنتي‌بادي‌هاي ضداسپرم، عدم تعادل هورموني، سرطان بيضه، بيضه نزول نكرده و مشكلات جنسي مي‌تواند اسپرم را تحت تاثير قرار دهد.


منبع:مجله سیب سبز/ برترین ها



منبع:شوکا



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

4 اشتباهی که سلامتی را تهدید می‌کند

آفتاب، محققان عنوان می‌کنند: ۴ اشتباه روزانه در بین افراد وجود دارد که سلامتی آنان را تهدید می‌کنند و این در حالی است که مردم از این عادات غلط نیز بی‌اطلاع هستند.



۱- مسواک زدن همیشه هم خوب نیست


مسواک زدن بعد از صرف غذاهای اسیدی به ویژه میوه‌ها و آبمیوه‌ها می‌تواند باعث تضعیف مینای دندان شود. که به مرور زمان باعث تغییر در رنگ دندان‌ها نیز می‌شود.


راهکار: حداقل ۴۰ دقیقه بعد از صرف صبحانه دندان‌های خود را مسواک بزنید و اجازه دهید کلسیوم موجود در غذا جذب دندان‌هایتان شود.


۲- باز کردن پنجره اتومبیل


آلودگی هوا به هنگام ساعات شلوغی در صبح در سطح خیابان‌ها و اتوبان‌ها تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند. دود حاصل از سوخت‌های دیزلی می‌تواند منجر به ابتلا به سر درد و سرطان و حمله قلبی شود.


راهکار: تا حد امکان به‌ ویژه به هنگام صبح خود را در معرض هوای آزاد قرار ندهید و از سیستم تهویه استفاده کنید.


۳- ظروف پلاستیکی در مایکروفر


قرار دادن غذا در داخل ظروف پلاستیکی و گذاشتن در مایکروفر به هنگام ناهار و در نهایت گرم کردن آن ظروف پلاستیکی ممکن است ذوب شود و به مواد غذایی شما وارد شوند. این امر می‌تواند منجر به نازایی و تخریب هورمون‌های بدن نیز شود.


راهکار: از ظروف شیشه‌ای برای گرم کردن غذا در داخل مایکروفر استفاده کنید و یا حتی‌الامکان غذا را در منزل بر روی اجاق گاز گرم کنید و از ظرف‌های استیل عایق حرارتی برای گرم نگاه داشتن آن استفاده کنید.


۴- بررسی ایمیل بعد از ساعت ۹ شب به وسیله تلفن همراه


تحقیقات دانشگاه فلوریدای استرالیا نشان می‌دهند کسانی که از تلفن همراهشان بعد از ساعت ۹ شب برای انجام امور کاری و اینترنتی استفاده می‌کنند به هنگام صبح با حالت ضعف و خستگی از خواب بیدار می‌شوند. از طرف دیگر اختلال ساعات خواب و کم خوابی می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سکته مغزی شود.


راهکار: محل شارژ تلفن همراهتان را در خارج از اتاق خواب و استراحت خود قرار دهید و در صورت امکان آن را بعد از ساعت ۹ شب خاموش کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

این ویتامین را بخورید تا ریزش مو نگیرید

ویتامین h یا بیوتین موجب می‌شود که شوره‌ی پوست و ریزش مو نگیریم.

محمد رضا کمالی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از تأثیرات مهم ویتامین‌ها خاصیت ضد اکسید شدن آن است که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و مو مفید است.


وی افزود: برای شاداب ماندن پوست و مو استفاده از انواع ویتامین‌ها ضروری است اما برای جلوگیری از ریزش مو و شوره‌ی پوست که نقش بسزایی در زیبایی فرد دارد ویتامین h یا بیوتین توصیه می‌شود.


وی اظهار داشت: کمبود ویتامین h یا بیوتین موجب شوره در پوست و ریزش مو می‌شود.
کمالی تصریح کرد:‌ این ویتامین در حبوبات، مغزها مثل گردو، پسته و بعضی سبزیجات مانند گل کلم وجود دارد.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

 

ین برنامه غذایی وزن تان را ثابت نگه می دارد

این برنامه غذایی وزن تان را ثابت نگه می دارد
زمانیکه برنامه غذایی درست و اصولی باشد می توانید از زیاد خوردن جلوگیری کرده و بدین شیوه، به آسانی وزن را پایین آورده و لاغر شوید

در این بخش در زمینه دانسته های مفیدی در مورد درست کردن برنامه غذایی خواهیم پرداخت. زمانیکه برنامه غذایی درست و اصولی باشد می توانید از زیاد خوردن جلوگیری کرده و بدین شیوه، به آسانی وزن را پایین آورده و لاغر شوید

1 - مواد غذایی کم کالری و مغذی تهیه کنید.

2 - مواد غذایی طبیعی و تازه را خریداری نمایید.

3 - غذاهای پرکالری را در دسترس خود نگذارید.

4 - تا حد امکان از شکر یا چربی ها در تهیه غذاها استفاده نکنید.

5 - غذا را در میزان کمی آماده سازید تا بدین شکل، از پرخوری کردن ممانعت به عمل آورید.

6 - مکان غذاخوردن خود را مشخص نمایید تا فقط در آن مکان خاص غذا میل کنید.

7 - غذا را در بشقاب کوچک بریزید.

8 - از رفتن به انواع رستوران ها و فست فودها خودداری کرده و به جای آن به رستوران هایی که غذاهای سبک و سالم تهیه می کنند، بروید.

9 - در زمان گرسنگی خرید نکنید و همیشه یک لیست تهیه کرده و طبق آن خرید خود را انجام دهید.

10 - حتما انواع میان وعده های سبک و کم کالری را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

11 - تمامی غذاهای خود را از اول روز تا آخر شب مدنظر بگیرید و همیشه حواستان به غذای خود و میزان مصرف آن باشد.

12 - از غذاهای فراوری شده کمتر استفاده نمایید.

13 - سعی کنید اطلاعات خود را در مورد انواع غذاهای پرکالری و کم کالری افزایش دهید تا با آگاهی غذا میل کنید.

14 - همیشه غذا را به آرامی بجوید و آهسته غذا بخورید.

15 - در هنگام غذا خوردن با دیگران صحبت کنید تا بدین ترتیب آهسته تر و کمتر غذا بخورید.

16 - غذا را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا بدین طریق آرام آرام آن را میل نمایید.

17 - قبل از حس سیری کامل، دست از غذا خوردن بکشید.

18 - ساعات غذای خود را مشخص کرده و فقط در ساعات معینی، غذا بخورید.

19 - سعی نمایید با آرامش غذا خورده و از شتاب کردن در این امر بپرهیزید.

20 - در هنگام غذا خوردن به انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون نپردازید زیرا اینگونه کارها حواس شما را پرت کرده و امکان پرخوری وجود دارد.

21 - کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کرده و آن را در تمام غذاهای مصرفی خود به میزان صحیح تقسیم کنید.

22 - کاهش وزن را الویت خود قرار داده و قبل از غذا خوردن، به این امر مهم خوب فکر نمایید.

23 - همیشه برای کاهش وزن، انگیزه کافی و مناسب داشته باشید و برای ادامه برنامه، به خود پاداش دهید.

24 - یادداشتی را جهت انگیزه و یادآوری برنامه غذایی خود بر روی درب یخچال نصب کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

ظالم ترین "چربی سوز" دنیا!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد سبزیجاتی که اسید زیادی دارند باعث افزایش کالری سوزی بدن می شوند.


قارچ به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود میزان دفع ادرار نیز زیاد می شود.

بررسی ها نشان می دهند سبزیجاتی مانند لیمو ترش و قارچ جزو سبزی هایی به شمار می آیند که می توانند تاثیر زیادی در لاغری داشته باشند و مصرف آن ها با غذا ضروری است.


امروزه متخصصان تغذیه به افرادی که قصد "لاغری" و کاهش وزن دارند توصیه می کنند تا با افزایش قارچ و لیمو در میان غذاهایشان می توانند سریع تر به فرم اندام دلخواه خود دست یابند.


دانشمندان با انجام آزمایش ها و مطالعاتی روی هزاران داوطلب دریافتند که افرادی که سبزیجات زیاد مصرف می کنند و گیاهخواری در غذاهایشان نمود بیشتری نسبت به گوشت خواری دارد بیشتر می توانند به فرم اندام دلخواه خود دست یابند.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

پنج روش ساده برای کوچک کردن شکم

این ورزش را که حتما از دوران کودکی به یاد دارید، بله طناب زدن به خصوص در هوای آزاد باعث آب شدن چربی های اطراف شکم و کمر می شود.

بررسی ها نشان می دهد که مصرف روغن در انواع مختلف حتی روغن زیتون ( در صورت مصرف زیاد) منجر به روز "چاقی دور شکم" و پهلو شده که حاصل از تجمع و سفت شدن چربی در این نواحی است که در حقیقت همه این مشکلات از مصرف نادرست روغن ها چه جامد و چه انواع گیاهی آن سرچشمه می گیرد.

تحقیقات نشان می دهد که در این شیوه هر چقدر بشقاب غذا بزرگتر باشد ما آن را پرتر می کنیم و در نتیجه به علت وجود نوعی طمع به آن غذای بیشتری می خورد و پرخوری می کنیم که این عمل در دراز مدت تبدیل به نوعی عادت غذایی شده و حجم غذا و در نتیجه لایه های چربی زائد بدنمان به مرور بیشتر و بیشتر می شود.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای رفع "چربی های موضعی" وجود ندارد. ناگفته نماند که بررسی ها نشان داده است به جای مصرف روغن درحین آماده ساز یا طبخ غذا اگر آن را یک بار و بعد از پخت روی غذاها اسپری کرده تا میزان ۵۰درصد در مصرف روغن در غذاها صرفه جویی شده و همین امر نیز از تجمع چربی در نواحی مختلف بدن می تواند جلوگیری کند.

1 - پیاده روی:

یکی از ساده ترین راه های آب کردن چربی شکم و اطراف کمر پیاده روی می باشد که حداقل باید ۳۰دقیقه در روز وبه طور مرتب انجام گیرد و پیاده روی شما باید سریع و به هدف "ورزش" انجام گیرد، نه برای خرید رفتن یا تماشای ویترین مغازه ها.

2 - ورزش دوچرخه زدن:

برای انجام این ورزش باید روی زمین دراز بکشید و دستان خود را در دو طرف پاهایتان قرار دهید و پاهای خود را بالا ببرید و در هوا رکاب بزنید و این کار را تا ۲ دقیقه ادامه دهید و سپس پاهای خود را پایین آورده دوباره این کار را تکرار کنید این ورزش باعث آب شدن چربی های اطراف کمر شما می شود.

3 - پاها با زاویه ی ۹۰درجه:

در این روش که بسیار شبیه دوچرخه سواری در هوا می باشد باید روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را به یک سطح نزدیک کرده و زاویه ی ۹۰ درجه با آن سطح بسازید و شروع به بالا و پایین کردن پاهای خود بکنید به حالت رکاب زدن ،این ورزش باعث تقویت "عضلات شکمی" شما می شود

4 - چرخش تنه:

این ورزش باعث باریک شدن کمر می شود و شما می توانید در منزل یا باشگاه به راحتی آن را انجام دهید، برای انجام این "ورزش" باید تکیه گاهی را با دست گرفته سپس به سمت چپ و راست بچرخید.

5 - طناب زدن:

این ورزش را که حتما از دوران کودکی به یاد دارید، بله طناب زدن به خصوص در هوای آزاد باعث آب شدن چربی های اطراف شکم و کمر می شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

حالا، اگر جرأت دارید پفک بخورید!


پفک با کمی ماست موسیر، عصرانه خوشمزه‌ای برای یک عصر خواب‌آلود پاییزی، درست قبل از شروع نوشتن مشق‌های تمام نشدنی است، اما مصرف این خوراکی خوشمزه را باید محدود کرد، می‌دانید چرا؟ ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

پفک به نمک آن است که البته می‌تواند حسابی برایتان دردسر درست کند! چه‌طور؟ نمک باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود. غیر از این نمک زیاد باعث نوشیدن آب بیشتر،نفخ و آسیب به معده می‌شود، اما مهم‌تر از همه، آسیب به کلیه‌ها در اثر دریافت بیش از حد نمک است. مصرف بیش از حد نمک، تجمع بیش از حد آب در بافت‌ها و پف کردن اندام‌ها را به دنبال دارد. یعنی خودتان هم عین دانه‌های تپل پفک، پف می‌کنید!


پِرِس ذرت: در مراحل تهیه‌ی پفک، پودر ذرت پرس می‌شود و در حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد تا پرحجم شود و در چنین شرایطی روغن موجود در پفک می‌سوزد و پراکسید تولید می‌کند. این ترکیب خطرناک، در مقابل حرارت و نور میزانش زیاد می‌شود و در نتیجه خوردن آن سلامت شما را تهدید می‌کند.


روغن و معده: استفاده از روغن با ترانس بالا، یعنی چربی‌هایی که اشباع است و در رگ‌ها رسوب می‌کند، برای ‌تهیه پفک استفاده می‌شود. این مساله باعث افزایش وزن، چربی خون و در نهایت ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ‌ عروقی در سن بزرگسالی می‌شود. از طرفی استفاده از روغن‌هایی که چندین بار برای سرخ کردن استفاده می‌شوند و بوی روغن سوخته و رنگ کدر و مات به محصول می‌دهند، از جمله خطرناک‌ترین مواردی است که می‌تواند منجر به مسمومیت و سرطان‌زا شدن پفک شود.

دودی شدن: حرارت شدیدی که پفک برای سرخ شدن تحمل می‌کند چیز خطرناکی به اسم رادیکال‌های آزاد را به وجود می‌آورد که دلیل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌هاست. این مواد زیانی شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار دارند و سبب ابتلا به سرطان ریه، سینه و مثانه می‌شوند.

آبکشی به نام پفک: این خوراکی تا ۹ برابر وزن خود آب جذب می‌کند، بنابراین معده شما را پر می‌کند و باعث بی‌اشتهایی‌‌‌ می‌شود.

کالری بالا: پفک به دلیل کالری بالا، منجر به سیری الکی می‌شود و میل به مصرف غذاهای به درد بخور را کم می‌کند. در نتیجه ممکن است شما با بیماری‌هایی مثل کم‌خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش و شکنندگی و آسیب موها روبه‌رو شوید! حالا جرأت دارید پفک بخورید!


به نظر خودتان نزدیک‌ترین مزه به پفک چیست؟ درست حدس زدید، ذرت بوداده که به همان پفیلا معروف است. چرا این خوراکی بهتر است؟ پفیلا درواقع همان ذرت بوداده است که با کمی نمک یا سرکه طعم‌دار شده است و روغن کمی دارد. این خوراکی را براحتی می‌توانید در خانه هم تهیه کنید، بنابراین هروقت هوس پفک کردید، سراغ پفیلا یا همان ذرت بوداده خودمان بروید.

زیست آنلاین


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

افرادی که 12 برابر دیگران به سرطان معده مبتلا می شوند

مصرف سبزیجات و میوه‌جات به ویژه ویتامین c در پیشگیری از سرطان معده بسیار موثر است.

یک فوق تخصص گوارش با بیان این مطلب که مردان 2.5 برابر بیشتر نسبت به زنان به سرطان معده مبتلا می‌شوند، گفت: افرادی که سیگار و قلیان می‌کشند 10 تا 12 برابر بیشتر به سرطان معدهمبتلا می‌شوند.دکتر صادق مسرت اظهار داشت: عفونت هلیکوباکترپیلوری به ویژه میکروب گاستریت آتروفیک (بیماری که درخلال آن جدار معده دچار تحلیل می‌شود) عامل مهمی در ایجاد سرطان معده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل ژنتیکی تنها 5 تا 10 درصد در ایجاد سرطان معده موثر است، افزود: مطالعات نشان داده است افرادی که عفونت هلیکوباکترپیلوری دارند و سیگار و قلیان می کشند 10 تا 12 برابر بیشتر به سرطان معده مبتلا می شوند.این فوق تخصص گوارش مصرف طولانی غلظت بالایی از نیترات‌ها درغذاهای دودی، خشک و نمک سود را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان معده دانست و بیان کرد: اگر فرد بیش از 15 تا 20 گرم نمک در روز مصرف کند خطر ابتلا به سرطان معده در او افزایش می‌یابد.

این عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص علائم این بیماری گفت: بی‏‌اشتهایی همراه با تهوع خفیف و همچنین احساس پری مبهمی که بعد از غذا خوردن تا درد شدید متغیر بوده و درنهایت به کاهش وزن منجر شود از علائم این بیماری به شمار می‌رود.دکتر مسرت تهوع واستفراغ را از دیگر علائم این بیماری عنوان کرد و اظهارداشت: درمراحل اولیه سرطان معده، علائم فیزیکی خاصی وجود ندارد اما شایع ترین محل برای انتشار خونی تومور معده، کبد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف سبزیجات و میوه‌جات به ویژه ویتامین c در پیشگیری از سرطان معده بسیار موثر است.

منبع : ایسنا


:: موضوعات مرتبط: اخبار و دانستنی های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

کسانی که می خواهند قندخونشان کاهش پیدا کند بخوانند

یک کارشناس ارشد صنایع غذایی در یزد گفت: مصرف 10 گرم سرکه به همراه غذای شیرین، میزان قند خون را کاهش می‌دهد که این خاصیت بر اثر اسید استیک موجود در سرکه است. افراد دیابتی که می‌خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنار آن سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.


علی اکبر کمالی اردکانی با اشاره به این که سرکه می‌تواند باعث کاهش فشار خون شده و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند، تصریح کرد: همچنین سرکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های پُلی‌فنولی نیز است که می‌تواند با سرطان مقابله کند.


وی با اشاره به دیگر خواص سرکه افزود: سرکه در کنار خواص زیاد در برخی موارد می‌تواند آسیب‌رسان هم باشد.سرکه سرشار از سولفیت‌ها است. این ترکیبات به خودی خود خطرناک نیستند اما آلرژی‌زا هستند. دومین آسیب سرکه به خاطر خاصیت اسیدی بودن آن است که می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند بنابراین توصیه می‌ شود افرادی که از سوزش معده رنج می‌برند، سرکه مصرف نکنند.


کمالی گفت: اسید موجود در سرکه به مینای دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند لذا توصیه می‌شود بعد از مصرف سرکه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و یا دهان را با آب شستشو دهید.


شبکه خبر


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

13 توصیه رژیمی برای داشتن اندامی متناسب



غذاهای مورد علاقه‌تان را حذف نکنید، ولی تعادل را رعایت کنید. به عنوان مثال به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آب‌نبات بخرید.


توصیه شماره 1 : مقادیر فراوانی آب یا دیگر نوشیدنی‌های بی‌کالری بنوشید

گاهی اوقات افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. بنابراین، زمانی که یک لیوان آب یخ آن چیزی باشد که شما واقعاً به آن نیاز دارید، می‌توانید به دریافت مقادیر اضافی کالری پایان دهید. چنانچه آب ساده جواب نداد، یک فنجان چای میوه‌ای را امتحان کنید.

توصیه شماره 2 : در مورد میان‌وعده‌های شب هنگام، محتاط و انتخاب‌گر باشید
غالباً خوردن‌های بدون تفکر، مکرراً بعد از شام اتفاق می‌افتند، زمانی که شما نهایتاً می‌خواهید بنشینید و استراحت کنید و البته در مقابل تلویزیون. میان‌وعده خوردن یکی از آسان‌ترین راه‌های دور شدن از رژیم غذایی سالم است. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک میان‌وعده کم‌کالری مانند یک تکه کوچک شیرینی خانگی را بدهید.

توصیه شماره 3 : از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید
غذاهای مورد علاقه‌تان را حذف نکنید، ولی تعادل را رعایت کنید. به عنوان مثال به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آب‌نبات بخرید. شما همچنان می‌توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. کلید، رعایت اعتدال است.

توصیه شماره 4 : چندین میان‌وعده کوچک در طول روز استفاده کنید
چنانچه کالری کمتر از آنچه می‌سوزانید دریافت کنید، وزن از دست خواهید داد؛ اما اگر همواره گرسنه هستید، خوردن کالری‌های کمتر می‌تواند یک چالش باشد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که 5-4 وعده و میان‌وعده در روز استفاده می‌کنند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند. توصیه می‌شود که کالری روزانه خود را به وعده‌ها و میان‌وعده‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و از آن‌ها در طول روز لذت ببرید.


توصیه شماره 5 : در هر وعده‌ای پروتئین بخورید
پروتئین، بسیار سیرکننده‌تر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها است و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری و پری می‌دهد. همچنین به حفظ توده ماهیچه‌ای کمک کرده و سوزاندن چربی را تسهیل می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که پروتئین‌های سالم مانند سفیده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود گنجانده باشید.

توصیه شماره 6 : در رستوران‌ها سفارش غذای سایز کوچک (سایز غذای کودکان) بدهید
سفارش یک غذای سایز کودک یک راه عالی برای کاهش دریافت کالری است و درعین‌حال این سایزها ( در برخی رستوران‌ها ) متعارف نیز هستند و امروزه تا حدی این روش به یک رویه معمول تبدیل شده است. راه حل بعدی این است که از بشقاب و ظروف کوچک استفاده کنید. این روش کمک می‌کند که سهم غذایتان بیشتر به نظر بیاید و چنانچه ذهن شما راضی باشد، شکم شما نیز راضی خواهد شد.

توصیه شماره 6 : یک فنجان پاستا را با یک فنجان سبزیجات جایگزین کنید
خیلی راحت با خوردن کمتر پاستا یا نان و در عوض خوردن بیشتر سبزیجات می‌توانید یک سایز لباسی شلوار یا پیراهن را در سال کم کنید. با کاهش سهم نشاسته موجود در بشقاب خود و افزایش سهم سبزیجات می‌توانید 100 تا 200 کیلوکالری کمتر مصرف کنید.

توصیه شماره 8 : همیشه صبحانه بخورید
«صبحانه را حذف کرده و وزن خود را کاهش دهید» این جمله یک تغییر ساده رژیمی منجر به موفقیت در امر کاهش وزن به نظر می‌آید؛ اما بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که عکس این قضیه صادق است. در حقیقت نخوردن صبحانه کمی بعدتر شما را گرسنه کرده و منتهی به ریزه‌خواری بیشتر و بدخوری در وعده ناهار و شام می‌شود. برای کاهش وزن و جلوگیری از برگشت آن، برای خوردن یک صبحانه سالم وقت بگذارید؛ یک صبحانه کامل شامل شیر کم‌چرب، غلات صبحانه پر فیبر و میوه می‌باشد.


توصیه شماره 9 : فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید
فیبر کمک به هضم، جلوگیری از یبوست و کاهش کلسترول خون می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نیز کمک‌کننده باشد. برای به دست آوردن خواص فیبر، زنان باید در حدود 25 گرم فیبر را روزانه دریافت کنند و این مقدار برای مردان در حدود 38 گرم است (یعنی 14 گرم به ازای 1000 کیلوکالری). منابع خوب فیبر عبارت‌اند از جو دو سر، لوبیاها، غلات کامل و انواع میوه‌ها و سبزیجات.

توصیه شماره 10 : قفسه‌ها را از اقلام چاق‌کننده پاک کنید
چنانچه در کابینت، چیپس و در فریزر، بستنی دارید، وزن کم کردن را سخت‌تر از آنچه که هست، می‌کنید. وسوسه را با پاک‌سازی قفسه‌ها از خوراکی‌های چاق‌کننده کاهش دهید. آیا گاهی اوقات یک لذت از جنس خوراکی می‌خواهید؟ سعی کنید برای به دست آوردن آن از خانه خارج شوید (ترجیحاً با پیاده‌روی).

توصیه شماره 11 : آهسته وزن کم کنید
چنانچه وزن کم می‌کنید، ولی سرعت کاهش وزنتان را دوست ندارید، ناامید نشوید. وزن از دست دادن، زمان می‌برد. همان طور که اضافه کردن آن زمان برده است. کارشناسان علم تغذیه توصیه می‌کنند که هدف واقع‌گرایانه حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته را برای خود در نظر بگیرید. اگر انتظار بالایی را تعیین کنید، زمانی که با سرعت کافی وزن کم نکنید خیلی زود دلسرد و تسلیم خواهید شد. به یاد داشته باشید زمانی که تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را کم می‌کنید، شروع به حس کردن فواید سلامتی خواهید کرد.


توصیه شماره 12 : یادداشت غذایی روزانه داشته باشید
یک کاغذ و مداد ساده می‌توانند به طور چشمگیری در کاهش وزنتان کمک‌کننده باشند. مطالعات نشان می‌دهند که نوشتن چیزی که می‌خورید و می‌آشامید منجر به آگاه‌تر شدن شما از چیزی که می‌خورید و زمانی که می‌خورید و میزان مصرفی‌تان می‌شود که نهایتاً منتهی به دریافت کالری کمتر خواهد شد. یک مطالعه نشان داده است افرادی که یادداشت غذایی در 6 روز هفته دارند دو برابر بیشتر از کسانی وزن کم می‌کنند که تنها یک روز هفته یا کمتر یادداشت غذایی دارند.

توصیه شماره 13 : به اندازه کافی بخوابید
زمانی که کمبود خواب دارید بدنتان تولید بیشتری از هورمون گرلین (هورمون محرک اشتها) دارد و درعین‌حال تولید کمتری از هورمون لپتین (هورمونی که در زمان سیر شدنتان، خبر سیری را به شما می‌دهد) را خواهد داشت. داشتن خواب کافی به شما احساس راحتی و سیری می‌دهد و شما را از خوردن تنقلات غیرضروری بازمی‌دارد.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

این منابع کلسیم را نمی شناسید



غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند.


کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است.

در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.

سبزیجات (برگ های خوراکی)
سبزیجاتی با برگ های سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت ناهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

مواد غذایی غنی شده
غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال
این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام
بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخن های شما را تضمین می کنند. یک مشت بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

لوبیا چیتی
لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

مواد غذایی مفید و مضر برای فشار خون بالا

اکثر اوقات فشارخون بالا هیچ علامت و نشانه خاصی ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل است که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند.

فشارخون بالا روزبه‌روز شایع‌تر می‌شود و این روزها دغدغه بسیاری افراد است. دارو می‌تواند به تنظیم آن کمک کند، اما عوارض‌جانبی این داروها ریسکی است که شاید خیلی‌ها نکنند. بهترین و سالم‌ترین راه‌ها همیشه راه‌های طبیعی هستند که در طولانی‌مدت فواید بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارند.


علائم فشارخون بالا

• سردرد
• تنگی نفس
• تار شدن دید
• سرگیجه


اکثر اوقات فشارخون بالا هیچ علامت و نشانه خاصی ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل است که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند.
برای پایین آوردن فشارخون چه بخورید


نوشیدن هر روز شیر کم‌چرب کمک می‌کند فشارخونتان را تا ۱۰ درصد پایین بیاورید. شیر سرشار از ویتامین d و کلسیم است و در عین حال چربی کمی دارد. ویتامین d و کلسیم برای پایین آوردن فشارخون خوب هستند.
موادغذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای پایین آوردن فشارخون مفید هستند. موادغذایی که منیزیم بالایی دارند حبوبات (لوبیا، باقلا، لوبیا چشم‌بلبلی،…)، گریپ‌فروت، بادام، سیب، اسفناچ، ذرت، غلات کامل، بروکلی، شیرسویا، حلزون، صدف و از این قبیل.


شکلات تلخ حاوی فلاوونوئید است که به موجب پایین آوردن فشارخون سیستولی و همچنین دیاستولی می‌شود.
موادغذایی که سرشار از پتاسیم هستند مثل موز. اسفناچ، کدو، سویا، کشمش، آلو، زردآلو، سیب‌زمینی، قارچ، میوه‌خشک مخلوط، دانه‌های بی‌نمک، گوجه‌فرنگی و از این قبیل، به این دلیل که به بدن برای خلاص شدن از مایعات اضافی که قلب به آن نیاز ندارد کمک می‌کند، و این باعث می‌شود قلب نیاز به تپیدن سخت نداشته باشد، به کاهش فشارخون کمک می‌کند. وقتی پتاسیم بدنتان کم باشد، بدنتان سدیم نگه می‌دارد و سدیم زیاد در بدن موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود.
موادغذایی سرشار از فیبر مثل جو، میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند فشارخونتان را پایین بیاورند.


امگا۳ هم یکی از موادی است که به پایین آوردن فشارخون معروف است و محتوی روغن ماهی حاوی مقدار قابل‌توجهی امگا۳ است. همچنین می‌توانید مکمل‌های امگا۳ را از داروخانه‌ها تهیه کنید. ماهی سالم‌ترین نوع گوشت است زیرا سرشار از پروتئین است و مقدار بسیار کمی چربی دارد. امگا۳ التهاب را پایین آورده و از فشارخون جلوگیری می‌کند و همچنین موادمغذی لازمی که بیشتر افراد کمبود دارند را فراهم می کند.


سیر، کرفس، گوجه‌فرنگی، هویج و پیاز نیز راهی بسیار عالی برای پایین آوردن فشارخون است. بعضی گیاهانی که فشارخون را پایین می‌آورند عبارتند از: ریشه زنجبیل، فلفل هندی، برگ زیتون و زردچوبه. مارچوبه، بامیه و زعفران نیز روش‌های درمانی گیاهی فوق‌العاده هستند.


کم‌آب شدن بدن نیز گاهی می‌تواند موجب بالا رفتن فشارخون بدن شود و نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز می‌تواند از آن جلوگیری کند. آب به فرایندهای مهمی در بدن کمک می‌کند که سموم را از بدن بیرون می‌کند.
مرکبات سرشار از ویتامین هستند و بعضی از آنها خاصیت ضدالتهابی نیز دارند و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند.
گفته می‌شود سرکه سیب نیز فشارخون را پایین می‌آورد. می‌توانید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید. همچنین می‌توانید یک چهارم قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین برای بهتر کردن مزه آن اضافه کنید یا آن را به نوشیدنی‌های دیگر اضافه کنید و یا با عسل مخلوط کنید.


برای پایین آوردن فشارخون چه نخورید


می‌بایست از موادغذایی چرب و پرکلسترول که فشارخون را بدتر می‌کنند اجتناب کنید، سعی کنید مصرف سدیم، شیرینی‌ها، کافئین، برخی از انواع آجیل و گوشت را کاهش دهید، بیشتر ورزش کنید زیرا افرادیکه از نظر جسمی فعالیت چندانی ندارند و سبک‌زندگی نشسته دارند بیشتر به فشارخون مبتلا می‌شوند.

از مصرف گیاهانی مثل شیرین‌بیان، افدرین، رزماری و جینسنگ خودداری کنید. مصرف الکل و نیکوتین نیز به بالا بردن فشارخون کمک می‌کنند. تا جاییکه می‌توانید سعی کنید کمتر استرس داشته باشید که البته دوری از آن چندان راحت نیست. استرس می‌تواند فشارخونتان را بالا ببرد و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

سعی کنید کارهای آرامش‌بخش مثل مدیتیشن و یوگا انجام دهید. همچنین دست از بیرون غذا خوردن بکشید! غذاهای خانگی کمک می‌کند روی موادغذایی که در غذایتان استفاده می‌کنید و مقدار سدیم، چربی و سایر چیزهایی که برایتان ضرر دارند، کنترل داشته باشید. غذاهای کنسروی حاوی مقادیر بالایی سدیم هستند و خیلی‌ها از این مسئله بی‌اطلاعند. حتماً قبل از خرید هر ماده‌غذایی به برچسب روی آن دقت کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

این خوراکی برای آقایان حیاتی است


سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در سراسر جهان است و عوامل محیطی به ویژه الگوی تغذیه و رژیم غذایی نقش مهمی در بروز یا پیشگیری از این بیماری دارد.

یک پژوهش جدید نشان داده است که گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موش های آزمایشگاهی کاهش می ‌د‌هد.

متخصصان تغذیه دانشگاه کالیفرنیا در مطالعات اخیر خود دریافته‌ اند که مصرف گردو سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موش ها کاهش می دهد و همچنین اثرات مثبت قابل توجهی بر ژن‌ های مرتبط با کنترل رشد تومور دارد.

برای انجام این تحقیق تعدادی موش آزمایشگاهی تحت تغییرات و دستکاری های ژنتیکی قرار گرفتند تا به سرطان پروستات مبتلا شوند. سپس به مدت 18 هفته به رژیم غذایی آنها گردو افزوده شد.

نتایج نشان داد وقتی موش ‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات از رژیم غذایی حاوی گردو استفاده می کنند، اندازه و سرعت رشد تومور در آنها کنترل می شود و همچنین میزان نوعی پروتئین در خون آنها کاهش می یابد. این پروتئین، فاکتور رشد شبه انسولینی نامیده می شود که ارتباط بسیار زیادی با بروز سرطان پروستات دارد.

در ادامه این پژوهش، تاثیر گردو بر فعالیت ژن ها در سرطان پروستات مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد گردو بر ژن های چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومورهای پروستات اثرات مثبتی دارد.

بر اساس آمارها، سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در سراسر جهان است و عوامل محیطی به ویژه الگوی تغذیه و رژیم غذایی نقش مهمی در بروز یا پیشگیری از این بیماری دارد.

مطالعات پیشین اثبات کرده بودند که گردو به دلیل این که سرشار از چربی های غیر اشباع مفید به ویژه اسیدهای چرب امگا- 3، ترکیبات آنتی اکسیدان و سایر مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال ها) است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی را کاهش می ‌دهد.

در تحقیق اخیر برای اولین بار تاثیر مصرف این ماده غذایی ارزشمند در مقابله با سرطان پروستات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه در کنگره سالانه انجمن شیمی آمریکا ارایه شده است.

منبع: سیمرغ


:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

۸ نکته‌ی زیبایی برای پوست، مو و لبهای شما در زمستان

پوست خشک بدتر از پوست چرب است، بنابراین اگر پوست خشک دارید می‌بایست با دقت بیشتری نکات زیر را رعایت نمایید. درهرحال، این معیارها برای تمامی انواع پوست مفید هستند.

 

۱- مراقب رژیم غذایی‌تان باشید

بافت پوست شما نه‌تنها به درمان‌های بیرونی بلکه به مصرف غذایتان نیز بستگی دارد. دریافت مواد مغذی درست می‌تواند به جوان‌سازی پوستتان از درون کمک کند. آب برای بدن ما لازم بوده و دریافت ۳-۴ لیتر از آن به صورت روزانه می‌بایست رعایت شود. این امر می‌تواند رطوبت را به پوستتان بازگردانده و شما را از اختلالات پوستی دور نگه دارد. میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌بایست در رژیم روزانه‌تان باشند، زیرا آب زیادی را وارد سیستم بدنتان می‌کنند. کپسول‌ها/شربت گل پامچال و روغن زیتون را نیز در رژیمتان بگنجانید، زیرا می‌تواند پوستتان را نرم کند.

۲- هر روز مرطوب‌کننده بزنید

هوای سرد و بادهای خنک می‌توانند شرایط پوست خشک را تشدید کنند. مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های سرد می‌بایست در زمستان مورد استفاده قرار گیرند. پس از هر بار استحمام، حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت جایگزین را در پوستتان ایجاد نماید. از کرم مرطوب‌کننده‌ی شبانه در غروب‌ها استفاده کنید. هرروز صبح از مرطوب‌کننده‌ی مخصوص روز نیز دور چشم و در مناطق خشک پوستتان استفده کنید و البته نظر دکتر پوستتان را در زمینه‌ی برندهای مناسب بپرسید.

اگر به چیزهای طبیعی اعتقاد دارید، از خمیر پودر باقلای سبز به‌جای صابون معمولی استفاده کنید تا نرمی لازم برای پوستتان ایجاد شود. همچنین می‌توانید آن را با کشک/شیر خام نیز مخلوط کنید.

همچنین بخوانید » چه پاک کننده صورتی برای پوست های چرب و خشک مناسب است

۳- روغن‌درمانی

قبل از رفتن به حمام، پوستتان را با اندکی روغن نارگیل بمالید تا خشکی و ترک‌خوردگی‌های آن درمان شود. از صابون کرم‌دار که نرمش اضافه‌ای را برای پوست فراهم می‌کند استفاده کنید.

سعی کنید پس از استحمام یا شستن صورتتان، ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس در معرض هوای سرد بیرون قرار بگیرید. پس از رسیدن به خانه روی صورتتان آب خنک بریزید، زیرا تفاوت دمایی شدید می‌تواند نزدیک‌ترین عروق به پوست را منفجر کند.

چند قطره روغن به آب مورد استفاده برای استحمام اضافه کنید. این امر باعث می‌شود که رطوبت ازدست‌رفته در حین استحمام به پوستتان بازگردد. درواقع، رفتن به یک خودماساژی با روغن گرم پیش از حمام که Abhyanga نامیده می‌شود، به‌شدت توصیه می‌گردد. از آب داغ برای استحمام در زمستان استفاده نکنید، زیرا می‌تواند چربی طبیعی پوستتان را کاهش دهد. درعوض زمان حمامتان را کوتاه دهید.

همچنین بخوانید » نحوه‌ی استفاده از روغن زیتون و شکر برای نرم‌ کردن دست‌ها

۴- دانه‌های کتان، بادام و روغن حیوانی را در رژیم غذایی بگنجانید

اگرچه دانه‌های کتان طعم خارق‌العاده‌ای ندارند، اما روغن آن‌ها می‎تواند بدنتان را از درون مرطوب کند. از آن‌جایی که میزان اسید چرب در این دانه‌ها بالاست، می‌تواند سلامت عمومی شما را ارتقا دهد. این دانه‌ها به شکل روغن و همچنین به صورت کپسول نیز موجود هستند.

با گنجاندن بادام خیس‌شده و سفیدشده، گردوی خیس‌شده، شیر پرچرب، پنیر تازه و روغن حیوانی در رژیم غذایی، می‌توانید معجزه‌های آن‌ها برای پوست را مشاهده نمایید.

۵- آملا

میوه‌ی آملا (نوعی توت هندی) به عنوان غنی‌ترین منبع شناخته‌شده برای ویتامین سی معروف است. آملا، تغذیه‌ی متمرکزی را برای لایه‌های عمیق‌تر پوست فراهم می‌کند. آن را به صورت مداوم دریافت کنید تا پوستتان از درون شاداب بماند.

۶- مراقبت از لب

از مکیدن لب یا گازگرفتن آن بر روی سطح پوست لب‌ها خودداری کنید. اگر مدام پوست لب را بجوید، پوست هیچ فرصتی برای درمان نخواهد داشت. در نتیجه لب صخیم‌تر شده و متمایل به رنگ سیاه می‌شود. ترک عادت جویدن و گازگرفتن لب بسیار سخت است، اما ارزش دارد.

۷- کرم لب

همواره لبتان را با یک کرم خوب در طول روز بپوشانید. کرم لب هم‌اکنون با درنظرگرفتن فاکتور SPF در بازار موجود است. مطمئن شوید که کرم لب حاوی SPF 15 یا ۲۰ باشد. سایر مواد تشکیل‌دهنده‌ای که می‌بایست در زمینه‌ی خرید کرم لب مدنظر داشته باشید، وجود ویتامین E و کره‌ی شیا است.

ماساژدادن لب‌ها با روغن حیوانی و گذاشتن یک لایه‌ی نازک از آن در شب‌ها، می‌تواند نوعی حمایت طبیعی را از لب‌ها داشته باشد.

همچنین بخوانید » خوشرنگ کردن لب ها با مواد طبیعی

۸- مراقبت از مو

با موی مرطوب به بیرون نروید، زیرا امکان شکستن آن‌ها وجود دارد. از سشوار و اتوی مو روی موهایتان استفاده نکنید. اگر از این تجهیزات استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از نرم‌کننده‌های مخصوص بهره بگیرید.

ازبین‌بردن افسانه‌ها

چه کسی گفته کرم ضدآفتاب فقط برای تابستان است؟ هر ۳۶۵ روز سال خورشید داریم، چه هوا تابستانی باشد و چه بارانی و چه در فصل زمستان باشیم. بنابراین می‌بایست پوستتان را در مقابل آفتاب محافظت کنید. آسیب‌های ناشی از فوتون‌های نوری می‌تواند چروکیدگی زودرس را در پی داشته باشد و در صورت عدم استفاده از کرم ضدآفتاب، رنگ‌دانه‌های پوست در زمستان افزایش می‌یابد.

» ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

عامل شکاف کام و یا لب شکری شدن در نوزادان کشف شد

عارضه لب شکری و شکاف کام دو نوع ناهنجاری شایع در نوزادان است. محققین به نتایج جدیدی در مورد علت شکاف کام و یا لب شکری شدن نوزادان رسیدند.

عارضه لب شکری و شکاف کام دو نوع ناهنجاری شایع در نوزادان است که باعث می شود سالانه شمار زیادی از کودکان در دنیا با این نقص متولد شوند.

محققان بر این باورند که بروز نوعی جهش ژنتیکی عامل بروز عارضه لب شکری و شکاف کام محسوب می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به تازگی اعلام کرده است که سالانه ۲۶۵۰ نوزاد با ناهنجاری لب شکری و ۴۴۴۰ نوزاد نیز با شکاف کام در آمریکا متولد می شوند.

وقتی بافتی که لب و سقف دهان را شکل می دهد، در دوران بارداری بخوبی به هم متصل نشوند، عارضه شکاف کام و لب شکری رخ می دهد و کوکان مبتلا به این ناهنجاری مادرزادی در تکلم و غذا خوردن دچار مشکل می‌شوند. در برخی از این کودکان حتی اختلالات بینایی و شنوایی و نیز ناهنجاری های قلبی ممکن است رخ دهد.

این ناهنجاری های شایع تاکنون برای دانشمندان ناشناخته بوده‌اند و بسیاری از محققان بر این باورند که تغییرات ژنتیک ناشی از مصرف دارو و تغذیه نامناسب در دوران بارداری می تواند مشکلات ژنتیکی ایجاد کند. آنها بتازگی گزینه جهش ژنتیکی را به عنوان عامل اصلی لب شکری و شکاف کام اعلام کرده اند و مشغول مطالعه بیشتر درباره این موضوعند



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : كريم شريفي

مشکل وجود بچه در رابطه جنسی والدین

رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه

گاهی والدین از ترس اینکه کودک و حتی نوزادشان که در کنارشان است از رابطه آن ها خبردار نشود مشکلاتی خواهند داشت و این ترش موحب ایجاد سردی و بی میلی در آن ها شود که می توان با رعایت برخی نکات بر این ترس به جا غلبه کرد.

 

رابطه­ جنسی پدر و مادرهایی که بچه ­هایشان را کنار خودشان می ­خوابانند معمولا دچار اختلال می­ شود و آنها سردرگم هستند که چطور باید این مسئله را حل کنند. گاهی اوقات پدر و مادرها در این بین ضربه می خورند و بیشتر مواقع مراقبت جنسی کودک به خطر می ­افتد. دکتر علی شیخ الاسلامی در این باره توضیح می‌دهد.

والدین چطور باید برنامه­ رابطه­ جنسی شان را تنظیم کنند تا برای کودک مشکلی پیش نیاید؟  

آنها باید ساعاتی که قرار است رابطه داشته باشند را به وقتی موکول کنند که کودک خواب است یا در خانه نیست. حتی می توان رابطه­ ی جنسی را از شب به صبح و زمانی که کودک خواب است موکول کرد. اگر سن بچه طوری باشد که بتوان آن­را به کسی سپرد بهتر است در هفته برای یک ساعت این کار را انجام داد تا والدین بدون استرس از بیدار شدن بچه رابطه ی جنسی‌شان را برقرار کنند.

تولد فرزند در زندگی مشترک چیزی است که باید زندگی را تکامل ببخشید اما رفتار ناآگاهانه­ پدر و مادر گاهی اوقات باعث می­شود زندگی با مشکلات جدی روبرو شود. به طور مثال گاهی اوقات زوجین به دلیل همین هراس از دیده شدن در مقابل کودک مدام رابطه ­شان را به تعویق می‌اندازند و همین مسئله رفته‌رفته باعث سردی جنسی­ می ­شود در حالی‌که با یک برنامه‌ریزی ساده می­ توان این مشکل بزرگ را حل کرد.

پدر و مادرهایی که بچه‌های کوچک­شان را کنار خودشان می‌خوابانند از نظر رابطه جنسی دچار اختلال می‌شوند؟ 

بله اما این اختلال فقط متوجه مادر و پدر نیست، در بسیاری از مواقع کودکان هم زمانی که بزرگتر می­ شوند با مشکلاتی دست و پنجه نرم می­ کنند. معمولا زن و شوهرها زمانی که ازدواج می­ کنند و تا وقتی که فرزندی ندارد با فراغ بال هر زمان که دوست داشته باشند رابطه جنسی برقرار می ­کنند و تولد فرزند آنها را دچار سردرگمی می ­کند و گاهی اوقات آنقدر دچار استرس می ­شوند که ممکن است رابطه زناشویی­شان به خطر بیفتد.

بعضی ها فکر می­کنند نوزادان متوجه­ چیزی نمی­ شوند و به همین دلیل رابطه­ جنسی شان را جلوی چشم نوزاد انجام می­ دهند؟ نظرتان در این خصوص چیست؟ 

متاسفانه گاهی اوقات والدین با این تفکر که فرزندشان چیزی نمی­فهمد و نوزاد است جلوی چشمان او با هم رابطه­ جنسی برقرار می­کنند در حالیکه نوزادان حتی وقتی نمی­توانند صحبت کنند، حافظه­ به شدت قوی ای دارند و همه تصاویر را در ذهن­شان ضبط می­کنند و حتی ممکن است فکر کنند پدرشان در حال کتک زدن و ناراحت کردن مادرشان است و این علاوه بر تاثیر رابطه­ جنسی بر روان کودک، باعث می­شود او از پدر هم کینه به دل بگیرد.

از چه زمانی باید اتاق خواب کودک را جدا کرد؟ 

بچه از حدود یک و نیم سالگی می تواند در اتاق خواب خودش بخوابد و این نه تنها باعث می ­شود پدر و مادر خلوت خودشان را داشته باشند بلکه تاثیرات خوبی روی رشد کودک دارد و به او احساس استقلال می­دهد. اگر بچه به اتاق خودش عادت کند، پدر و مادر می­توانند در ساعات استراحت­شان بدون وجود مشکلی در کنار هم وقت بگذرانند.

» گردآوری و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

» منبع : نینی سایت



:: موضوعات مرتبط: دانستني ها , اخبار و دانستنی های پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1395 | نظرات ()